به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، به جمعیت 23 درصدی ساکن در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای موجود 50 درصد از ساکنان استان به طور مستقیم و غیر مستقیم با مناطق روستایی ارتباط دارند.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، به نظر می رسد دستگاه های مرتبط با روستاها باید ضمن هم افزایی با یکدیگر، مشارکت در عملیات های عمرانی و آبادانی را در دستور کار خود قرار دهند.
این مسئول در ادامه به بودجه 2 هزار و 500 میلیارد ریالی عمرانی استان قزوین اشاره کرد و
گفت: اعتبارات تخصیصی به روستاها با توجه به بودجه یاد شده، قابل توجه بوده و امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها، در سال های آینده شاهد رشد، توسعه و آبادانی روستاها باشیم.
فرخزاد در ادامه با تقدیر از تلاش مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان، به مدیرکل جدید توصیه کرد: تعجیل در ادامه بازنگری طرح هادی روستایی به عنوان فصل مشترک تمامی روستاهای استان به همراه هم افزایی با تمامی دستگاه های مرتبط با روستاها از جمله اهداف پیش روی این نهاد باشد.
معاون عمرانی استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار فعالیت های تکلیفی، توجه به حوزه فرهنگی روستاها باید در دستور کار جدی بنیاد مسکن باشد، گفت: متاسفانه بیشتر تقاضاها از حوزه روستایی در خصوص مجوزهای دامپروری بوده در حالی که روستاهای ما ظرفیت های فراوان و قابل توجهی در سایر حوزه ها از جمله گردشگری نیز دارند.
فرخزاد تاکید کرد: تشویق سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، به ویژه رشد و گسترش خانه های بوم گردی می تواند علاوه بر جذب گردشگر، به اشتغال و مساله معیشتی خانوارهای روستایی نیز بیانجامد.
در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سه ساله محمد همتیان، اصغر گونجی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین معرفی شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.