به گزارش ایرنا، دکتر رضا رسولی شربیانی عصر سه شنبه در یک نشست خبری افزود: آزمایشگاه شیمی دانشگاه شاید در بین دانشگاه های استان قزوین مجهزتر باشد و همچنین آزمایشگاه های زمین شناسی ، زیست شناسی و فیزیک نیز با تجهیزات بسیار مناسب فعال هستند.
رییس دانشگاه پیام نور قزوین ادامه داد: آزمایشگاه مرجع شیمی دانشگاه پیام نور نیز برای خدمات دهی به صنعت استان فعالیت دارد تا نیازهای صنعتی استان رفع شود.
وی با اشاره به برنامه های پیش رو گفت: در حوزه پژوهشی در آخرین نشست شورای سیاستگذاری پژوهش استان با نظر استاندار، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش سال97 استان به دانشگاه پیام نور واگذار شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان با 40غرفه و همچنین مراسم اختتامیه هفته پژوهش با حضور مقامات کشوری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد غرفه های نمایشگاه تا50 مورد قابل افزایش است گفت: 10 غرفه برای صنایع و 10 غرفه نیز به کشاورزی اختصاص یافته است.
وی افزود: این نمایشگاه می تواند فرصت بسیار مهمی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای علمی دانشگاه پیام نور باشد.
دکتررسولی با بیان اینکه در بیستم آبان ماه جاری نشست استاندار با دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد شد ، خاطرنشان کرد: همایش ملی فرهنگ و دانشگاه نیز در اسفندماه سال جاری با حضور تمام دانشگاه های پیام نور کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار می شود.
وی اظهار داشت: همایش شماره 2 روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی نیز آذرماه برگزار می شود که مرحله اول آن بیستم تیرماه برگزار شده بود.
رییس دانشگاه پیام نور قزوین از تاسیس دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی این دانشگاه خبر داد و گفت: این دبیرستان در محل ساختمان سابق ستاد مرکزی دانشگاه از سال تحصیلی آینده با ظرفیت150 دانش آموز آغاز به کار خواهد کرد.
وی اظهار داشت:دانشگاه پیام نور قزوین در راستای رعایت الگوی مصرف، ستاد مرکزی خود در خیابان شهرداری را با ساختمان مرکز قزوین تجمیع کرده که همین اقدام 100 تا150 میلیون ریال در هزینه های آن صرفه جویی کرده است.
وی تصریح کرد: ساختمان پیشین ستاد مرکزی دانشگاه پیام نور استان قزوین نیز در راستای درآمد زایی و همچنین رفع نیازهای آموزش و پرورش به مدرسه غیرانتفاعی تبدیل شده است.
دکتر رسولی شربیانی ادامه داد: دانشگاه پیام نور قزوین با هشت هزار دانشجو دارای سه مرکز دانشگاهی و 6 واحد دانشگاهی، 68 عضو هیات علمی و 70رشته کارشناسی و 17 رشته کارشناسی ارشد است.
وی اضافه کرد: البته راه اندازی 36 رشته جدید دیگر نیز در مقطع کارشناسی و 9 رشته کارشناسی ارشد برای سال آینده درخواست شده که معمولا قریب به اتفاق آنها پذیرفته می شود.
رییس دانشگاه پیام نور قزوین افزود: تمام مطالبات معوقه کارمندان و اساتید دانشگاه هم اکنون پرداخت شده است.
وی گفت: در راستای استفاده از توانمندی بانوان در اداره امور دانشگاه حدود60 درصد مسئولیت ها توسط کارکنان زن تصدی شده است.
دکتر رسولی شربیانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی میز خدمت در دانشگاه با هزینه150 میلیون تومان خدمات آموزشی مورد نیاز دانشجویان در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر9 انجمن علمی از جمله در رشته های حقوق، حسابداری، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و زیست شناسی فعال است و 6 کانون علمی شامل شعر و ادب، قرآن و عترت، هلال احمر، توریسم و کارآفرینی در این دانشگاه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون بسیج، تنها تشکل دانشجویی دانشگاه است و مجوز تاسیس تشکل انجمن اسلامی هم تا مراحل نهایی پیش رفته است.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته سه نشریه هم مجوز گرفته اند که اولین انها از هفته آینده منتشر و توزیع می شود.
این مسئول یادآور شد: در حوزه جذب اساتید در برخی رشته ها از جمله تربیت بدنی، حسابداری، مدیریت، روان شناسی و حقوق، نسبت استاد به دانشجو پایین است و دانشگاه درصدد جذب چند استاد در این رشته ها است.
رییس دانشگاه پیام نور قزوین از آمایش رشته های این دانشگاه در آینده خبر داد و گفت: به خاطر عدم سازماندهی درست رشته ها گاهی با این مشکل مواجهیم که در برخی رشته ها به علت پایین بودن تعداد دانشجو کلاس تشکیل نمی شود.
دکتر رسولی شربیانی اظهار داشت: صدور مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور از 2 ماه به یک ماه کاهش یافته و در ادامه نیز به دنبال کاهش آن به یک هفته هستیم.
وی همچنین به فعالیت مرکز آموزش های آزاد و کوتاه مدت دانشگاه پیام نور قزوین اشاره کرد و گفت: این مرکز در تمام رشته ها فعال بوده و تحصیل در دوره های کوتاه مدت آن با ارایه گواهی معتبر برای تمام دارندگان دیپلم نظری امکان پذیر است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.