به گزارش ایرنا محمد قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان برخی تشکل های غیر دولتی که در دفتر دادستانی قزوین برگزار شد، گفت: تشکل های غیردولتی در الگوسازی مشارکت های اجتماعی نهادی توانمند هستند و می توانند در حوزه های مختلف اجتماعی مختلف از قبیل محیط زیست، منابع طبیعی، شهرنشینی و آسیب های اجتماعی موثر واقع شوند.
دادستان مرکز استان تاکید کرد: طرح ها و برنامه های تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد نقش موثری در تحقق اهداف و برنامه های دولت دارد و می تواند کمک قابل توجهی به بخش دولتی برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده ایفا کند.
وی افزود: باید همه نهادهای دولتی و غیر دولتی تحقق عدالت را در سطح جامعه هدف خود قرار دهند و با یک گفتمان مشترک برای تحقق آرمان ها و اهداف جامعه تلاش کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه نبود مسئولیت اجتماعی در بین مردم موجب بروز بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی شده است، افزود: کاهش جرایم، آسیب ها و بحران های اجتماعی با حضور مردم در میدان محقق می شود و در همین راستا نهادهای مردم نهاد می توانند مسئولیت پذیری اجتماعی را در بین افراد جامعه افزایش دهند.
قاسمی با بیان اینکه احیای حقوق عامه از اولویت های دادسرای قزوین است، افزود: تحقق این هدف به مشارکت و همراهی همه دستگاه ها نیازمند است و باید در اولویت بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها با توجه به جنس و نوع فعالیت شان قرار گیرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.