به گزارش ایرنا، مسلم بیات روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین افزود: در همه جای دنیا رعایت استاندارد به صورت خودخواسته و مسئولانه از سوی همه اقشار جامعه انجام می شود و ایران تنها کشور دنیاست که بیش از 900 استاندارد اجباری در آن اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجباری کردن استاندارد، توهین به افکار عمومی است افزود: مدیران باید در راستای ایجاد بالانس بین منافع اقتصادی واحدها و رفع دغدغه‌ نیازمندیهای جامعه تلاش کنند و هیچ تحولی در صنعت، تولید و خدمت پایدار نیست مگر استاندارد اساس آن باشد.
این مسئول ادامه داد: باید با ارتقا فرهنگ استاندارد به سمتی پیش برویم که خود واحدهای تولیدی برای بالابردن کیفیت و شاخصه های استاندارد محصولات اقدام کنند و از هرگونه اجبار برای استاندارد سازی محصولات خودداری شود.
بیات بیان کرد: بیش از 100 هزار نفر نیروی متخصص در مقوله استانداردسازی در جهان فعالیت داشته و براساس تجربه و دانش برای تدوین استانداردهای مختلف در دنیا اقدام می‌کنند.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به انقلاب چهارم صنعتی و شعار امسال سازمان استاندارد جهانی اظهار داشت: فناوری دیجیتال به عنوان پایه این انقلاب دارای ویژگی هایی همچون تغییرات بنیادین و نظامند و نابرابری ‌های اقتصادی است.
بیات ضمن اشاره به تحولات اساسی در حوزه های مختلف اجتماع در مسیر پیشرفت خاطر نشان کرد: امروز بروز تحولات گسترده در جهان در مسیر رشد فناوری در حوزه دیجیتال، ایجاد هوش مصنوعی، زیست شناسی مصنوعی، رسانش ژنی و تغییر در مواد غذایی و... از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و چالش‌های انسانی را بیشتر کرده است.
وی افزود: با توجه به این چالش ها در مسیر استانداردسازی، دستگاه هایی موفق هستند که به عنوان سازمان‌های هوشمند و متعالی خود را با مقررات استاندارد تطبیق ‌دهند.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: هر سازمان و مدیری که در جهت توسعه پایدار در این سیستم فعالیت می‌ کنند، در مقابل تاثیر تصمیمات و اقدامات بر ذینفعان مسئول هستند و باید اقدامات هوشمندانه و آگاهانه ای در این زمینه داشته باشند.
6104 * 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.