به گزارش ایرنا علیرضا آشناگر روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی اربعین حسینی که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: موقعیت استراتژیک استان و قرار گرفتن در کریدورهای ارتباطی موجب تردد زایران بسیاری از جاده های استان شده است که نیازمند ملاحظات ترافیکی و اقدام جدی نیروی انتظامی برای جلوگیری از تخلف سرعت و اقدامات عجولانه کاروان‌ها است.
این مقام مسئول تاکید کرد: نیروی انتظامی باید امنیت زائران را حفظ کند و از مدیرکل امنیتی خواستار پیگیری و تاکید این موضوع هستیم.
آشناگر افزود: دستگاه های اجرایی قزوین با توجه به نقش پررنگ استان در مرز مهران و وجود مواکب در کشور عراق باید در خدمات رسانی به زائران حسینی اهتمام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به نقش ملی استان قزوین در خدمات رسانی به زائران، تشریح کرد: همه دستگاه‌های خدماتی استان باید آمادگی خود را در این زمینه حفظ کنند تا در صورت نیاز به سرعت اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
آشناگر با تاکید بر مستندسازی اقدامات اربعین حسینی افزود: صدا و سیما رکن اصلی در تبلیغ و مستندسازی اقدامات است و باید کمیته نظارت اربعین حسینی نیز موضوع مستندسازی را به شکل جدی پیگیری کند.
معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: کمیته بهداشت باید نسبت به نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی در مسیر زائران اهتمام جدی داشته باشد تا بتوانیم سلامت افراد را تضمین کنیم.
وی با تاکید بر ارایه خدمات به بهترین کیفیت از سوی مواکب افزود: باید در مسیر آوج و خرمدشت نظارت های بیشتری بر ایستگاه‌ها صورت گیرد و اقلام خوراکی که بین مردم توزیع می شود، مورد بازبینی قرار گیرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: مدیران مسئول در سامانه سماح باید برای رفع ایرادات آن اقدام کنند تا مشکلی در خصوص ثبت‌نام افراد شاهد نباشیم.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همه اقدامات باید به بهره‌ مندی درست ختم شود، خاطر نشان ساخت: امسال با استقبال عظیم مردم برای حضور در مراسم اربعین روبرو هستیم و این آمار هرساله رو به افزایش است.
آشناگر با بیان اینکه جمعیت عظیمی در دنیا در این رویداد مذهبی و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند افزود: یکی از دلایل حضور بی‌ نظیر حضور مردم قزوین، تعلق خاطر این دیار مینودری به مذهب شیعه و اهل بیت است.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.