علیرضا وارثی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به مدت 2 ماه در سال از ابتدای آبان در پایگاه های معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی اجرا می شود و در طول سال نیز پایگاه های دایمی سنجش بینایی با هدف معاینه کودکان جا مانده از طرح فعال هستند.
وی با بیان اینکه این برنامه در سه سطح اجرا می شود، ادامه داد: کودکان در سطح اول توسط مربی از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی مورد معاینه قرار گرفته و در صورت مشکوک بودن یا همکاری نداشتن به سطح دوم اپتومتریست ارجاع می شوند.
این مسئول افزود: بعد از مشخص شدن وضعیت کودک در صورت لزوم جهت معاینات تخصصی تر به سطح سوم معاینه توسط پزشک معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: کودکانی که در طول طرح مورد سنجش بینایی قرار می گیرند در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی حمایت می شوند.
وارثی در ادامه با ارایه گزارشی از طرح غربالگری بینایی سال گذشته گفت: این طرح از ابتدای آبان ماه سال 96 در 102 پایگاه با 150 مربی آغاز شد و 67 هزار کودک مشمول طرح معاینه بودند.
وی ادامه داد: هشت موسسه با همکاری 17بینایی سنج و یک پزشک در سطح استان اجرای این طرح را به عهده داشتند.
به گفته مدیرکل بهزیستی قزوین با اجرای این طرح و سنجش 53 هزار و 162 کودک در سال گذشته هزار و 399 کودک آمبلیویی و سایر بیماری های چشمی شناسایی شدند.
وارثی افزود: در سال 97 نیز این طرح، پیش از موعد در روستاهای شهرستان های تاکستان و قزوین شامل الموت و طارم سفلی شروع شده و سایر شهرستانها نیز از مهرماه این طرح را در روستاها آغاز کرده اند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.