علی اکبر اسدالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت مراتع استان قزوین برای چرای دام های سبک بیش از 800 هزار راس است ولی یک میلیون و150 هزار راس از مراتع تغذیه می کنند.
وی اظهار داشت: بیشترین آسیب مراتع استان به لحاظ چرای غیر مجاز دامی در منطقه الموت است به همین دلیل آموزش به روستائیان در دستور کار قرار گرفته تا از این تخریب محیط زیست جلوگیری شود
اسدالهی با بیان اینکه مدیریت بهره برداری از مراتع یکی از اصلی ترین برنامه های اداره کل مراتع و آبخیزداری استان است، گفت: در استان قزوین 22 هزار بهره بردار وجود دارد که از مراتع استان برای دام استفاده می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: با توجه به ورود دام بیش از ظرفیت به استان با رصد تمام بهره برداران و دامپروران، منطقه و زمان چرا مشخص شده تا با مدیریت چرا از خالی شدن پوشش مرتعی بخش های مورد نظر جلوگیری شود.
وی افزود: کلاس های آموزشی عدم تخریب مراتع، در همه روستا های استان قزوین برگزار شده است و اکثر چوپانان محلی اطلاعات کافی در مورد اینگونه تخریب ها دارند.
اسدالهی با اشاره به زمان تعرضات مرتعی خاطر نشان کرد:معمولا تعرضات دامی به منابع طبیعی از اوایل بهار آغار شده و تا اواسط پاییز ادامه دارد که به تمام متعرضان در مرحله اول تذکر کتبی داده می شود و در صورت عدم تمکین به منابع قضایی معرفی می شوند.
وی اظهار داشت: ورود دام به استان برای پرواربندی و چرا به شکل های مختلف صورت می گیرد که از جمله آن می توان حمل دام با تریلرهای باربری و جعل حمل به کشتارگاه را نام برد.
استان قزوین دارای 850 هزار هکتار مرتع می باشد.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.