به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر دوشنبه با حضور در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی کارگاه گلیم فارسیان که به همت سازمان مردم نهاد سفیر راه اندازی شده بود، تاکید کرد: طرح هایی که برای اشتغال زایی و کارآفرینی در نقاط محروم و مناطق روستایی ارایه می شوند جهت حمایت های همه جانبه در اولویت قرار می گیرند.
مریم بیدخام با بیان اینکه ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و سایر آسیب ها به حساب می آید، افزود: استفاده از الگوهای کارآفرینی اجتماعی و نهادینه سازی این رویکرد، می تواند به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی منجر شود.
به گفته وی، در شرایط کنونی ترویج فرهنگ کارآفرینی اجتماعی و تبیین الگوها و مدل های آن می تواند به حل چالش های اجتماعی کمک کند.
این مسئول اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در کارآفرینی، سازمان های مردم نهاد هستند که حمایت و پشتیبانی از آنها در گسترش و ترویج کارآفرینی اجتماعی بسیار حائز اهمیت و موثر است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با بیان اینکه روستای فارسیان پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری و توریستی را دارد، خاطرنشان کرد: با وجود مزارع صیفی و سبزی، باغات و افراد هنرمند در تولید صنایع دستی، این منطقه قابل تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری برای استان را دارد که این امر با همت خود اهالی، شورای اسلامی و حمایت دستگاه های متولی محقق خواهد شد.
مرکز کارآفرینی گلیم فارسیان به همت سازمان مردم نهاد سفیر و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری راه اندازی شد.
این مرکز با هدف آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی برای 20 بانو راه اندازی شده و بیش از 100 نفر نیز برای دوره های آموزشی در رشته های مختلف هنری و صنایع دستی ثبت نام کرده اند که پس از طی دوره های آموزشی در مراکز کارآفرینی مشغول به کار خواهند شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.