رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت شهرستان بوئین زهرا با حضور ارگان ها و ادارات ذیربط در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد زارعی در این باره گفت: در این جلسه مصوب شد با توجه به آلودگی‌های ناشی از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرها و جاده‌های بین شهری، نظارت بیشتری از سوی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بر روی ساخت و ساز‌ها صورت گرفته و  تاییدیه‌ها و مجوز‌های ساخت و ساز منوط به ارائه فیش تحویل نخاله‌ها به سایت نخاله‌های شهرستان واقع در سگزآباد صورت پذیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا  اضافه کرد: بر اساس مصوبات این جلسه پلیس راه از هرگونه تردد خودرو‌های حامل نخاله‌های ساختمانی و سایر پسماند‌ها در سطح محورها بدون مجوز  ممانعت به عمل آورده و نسبت به توقیف و معرفی آنها به مراجع قضایی با همکاری اداره محیط زیست اقدام خواهد کرد.

احمد زارعی ادامه داد: مقرر شد با توجه به ماده 10 آیین نامه اجرایی پسماند و تبصره ذیل آن بخشداری‌ها با همکاری اداره راهداری و با استفاده از توان شورای فنی استان و پتانسیل موجود در سازمان‌های غیر دولتی مردم نهاد نسبت به پاکساری محورهای مواصلاتی شهرستان و مشابه آن توسط شهرداری‌ها در محدوده شهرها ظرف مدت یک ماه آینده اقدام کند.

زارعی سپس به بحث پسماندهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد اداره جهاد کشاورزی شهرستان گزارشی از وضعیت کمی و کیفی پسماندهای کشاورزی (کودهای دامی، سموم، پسماند های دامپزشکی، کشت نایلونی و ...) و نحوه مدیریت آن مطابق با ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی و بر اساس تکالیف مندرج در قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن  ارائه کند.

ایشان در پایان بیان کرد: مقرر شد با توجه به مسافت زیاد و حجم بالای پسماند خانگی شهرهای شال و دانسفهان در صورت لزوم ایستگاه موقت نگه‌داری پسماند به صورت مشترک با رعایت تمامی استانداردها و تاییدیه محیط زیست توسط شهرداری‌های مذکور جهت نگهداری موقت پسماندهای خانگی ایجاد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.