به گزارش ایرنا، دکتر منوچهر مهرام روز شنبه در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت، افزود: با اوراق خزانه نمی توان بدهی بخش های مختلف از جمله شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی، دستمزد کارکنان و سایر هزینه ها را پرداخت کرد زیرا خریدهای ما باید به طور کامل نقدی باشد.
وی اضافه کرد: آن بخشی که هدفمندی یارانه ها می تواند در جایگاه واقعی خود بگیرد همین بخش سلامت است که اقشار ضعیف جامعه باید از آن منتفع شوند.
مهرام با بیان اینکه سلامت مردم به طور مستقیم با رضایتمندی آنها مرتبط است، یادآور شد: یارانه ها باید به سمت هدفمندی واقعی خود حرکت کند تا بخش سلامت که از مهم ترین نیازها است از آن بهرمند گردد.
وی در ادامه با اشاره به گران بودن هزینه های سلامت به یک مشکل دیگر نیز پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر آن که تجهیزات جدید و پیشرفته برای تشخیص یا درمان به طور مرتب در حال ابداع هستند متاسفانه گاهی اوقات به دلیل ناآگاهی از نحوه استفاده از این تکنیک ها و یا برخی مطامع تجاری، مردم را به اشتباه به استفاده از این تجهیزات وادار می کنند که همین موجب شده تا میزان هزینه های خدمات سلامت در کشور ما افزایش یابد.
مهرام ادامه داد: البته در راستای مدیریت این موضوع، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سازمان بیمه سلامت در صدد ساماندهی استفاده دارو و تجهیزات و توجیه پزشکان در تجویز صحیح و منطقی استفاده از آنها و نیز مصرف داروها برای بیماران است تا مردم وادار به استفاده از تکنیک هایی که در بسیاری از اوقات نیاز نیست، نشوند.
وی به طرح ملی تحول نظام سلامت و منتقدان و موافقان آن نیز اشاره کرد و گفت: بدون تردید این طرح نقاط قوت و ضعف هایی دارد اما به طور یقین نقاط قوت آن بیش از ضعف های آن است.
مهرام، افزایش کمی تعداد تخت های بیمارستانی با ساخت و توسعه بیمارستان های جدید و ارتقای هتلینگ بیمارستانی، استقرار پزشک مقیم، کاهش نرخ زایمان سزارین، افزایش کلینیک های ویژه قزوین با تعرفه ارزان به 10 مورد و استاندارد سازی فضاها و تحهیزات بیمارستانی را از جمله دستاوردهای این طرح برشمرد.
این مسئول درمانی در ادامه با بیان اینکه اورژانس هوایی قزوین از زمان راه اندازی در سال 93 تاکنون 359 ماموریت را با جا به جایی 439 مصدوم انجام داده، تصریح کرد: هر ماموریت این بالگرد به طور متوسط 220 میلیون ریال برای دولت هزینه دارد.
به گفته مهرام، همه این دستاوردها بیانگر آن بوده که فایده طرح تحول نظام سلامت بسیار بالاتر از ضعف های آن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور نیز که تامین تجهیزات و دارو قدری سخت تر شده اجازه نخواهیم داد این مشکلات ذره ای در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خللی وارد کند.
دکتر مهرام در پایان افزود: تحریم فقط خاص این روزها نیست و در واقع جمهوری اسلامی 40 سال است که با انواع تحریم ها روبرو بوده و از این رو همگی اینها همچون باد و طوفانی است که مردم ما را محکم تر می کند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.