به گزارش ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین روز شنبه در افتتاح این کارگاه گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف تقویت و ارتقای سطح مهارت گفت و گو در خانواده و جامعه اجرا می شود.
معصومه مرادیان افزود: در اجرای این طرح ملی از ظرفیت و توانمندی تشکل ها و سمن ها استفاده شده و می توان گفت همین امر بیانگر توجه ویژه دولت به نقش مردم در جایگاه های اداره کشور است.
وی اضافه کرد: در سه طرح امور بانوان و خانواده شامل تاب آوری اجتماعی، کسب و کارها و گفت و گوی خانواده نیز به طور ویژه از ظرفیت تشکل های حوزه بانوان و خانواده استفاده شده است.
به گفته مرادیان، در فاز نخست طرح گفت و گوی خانواده 40 نفر از بانوان توانمند و فعال دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد حوزه خانواده و فعالان اجتماعی و فرهنگی به صورت کارگاهی آموزش می بینند.
این مسئول در خصوص طرح ملی گفت و گوی خانواده یادآور شد: شاکله اساسی هر خانواده پدر، مادر و فرزندان هستند که برای رشد و تعالی جامعه به طور حتم نقش خانواده ها اساسی خواهد بود.
وی با بیان اینکه خانواده های شادتر همیشه موفق تر هستند، اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده شهروندان زنجانی شادترین مردم استان های کشور بوده و همچنین آمار اعتیاد در این استان پایین تر از سایر مناطق بوده و همین یک نمونه، اهمیت ارتباط شادی با آسیب های اجتماعی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه در خانواده های ما به شدت سالمندان و فرزندان احساس تنهایی می کنند، تاکید کرد: این مهم به خاطر آن است که چون گفت و گو بین اعضای خانواده از 2 ساعت به 20 دقیقه تقلیل یافته، این یعنی اینکه باید نگاه ویژه ای به سوی خانواده صورت پذیرد.
مرادیان خاطرنشان کرد: اگر گفت و گو در خانواده ها تقویت و نشاط در سایه ارتباط بین نسلی فراهم شود بسیاری از چالش ها برطرف خواهد شد.
این مسئول در پایان اضافه کرد: گفت و گوی خانواده تنها به معنای چطور صحبت کردن نیست بلکه به معنای چگونه در کنار یکدیگر مسایل و کمبودها را پشت سر گذاشتن و ایستادگی در مقابل تمام مسایلی که بین اعضا فاصله می اندازد، است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.