به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در همایش تجلیل و نکوداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران پیشکسوت قزوین افزود: فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران راهکار و ابزاری موثر در جهت احقاق حقوق و پیشبرد مسایل صنفی خبرنگاران از جمله بیمه آنها است.
وی اضافه کرد: همدلی و اتحاد خبرنگاران در قالب یک انجمن صنفی می تواند بسیاری از اهداف صاحبان این حرفه را محقق کند.
زاهدی در ادامه در پاسخ به دغدغه یکی از روزنامه نگاران مبنی بر اینکه به منظور حمایت مالی از نشریه ها دستگاه های اجرایی می توانند به جای آنکه خودشان نشریه چاپ کنند آن را به صورت دوره ای به یکی از نشریات استانی واگذار کنند،گفت: بر اساس قانون به جز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها دستگاه های دیگر حق چاپ و انتشار نشریه ندارند و اصلا چنین نشریاتی مخاطب و خروجی چندانی هم برای دستگاه ها ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین کمک گرفتن از نشریات دیگر برای انعکاس عملکرد دستگاه های اجرایی بسیار موثرتر از چاپ آن اقدامات در قالب نشریه رسمی خود آن دستگاه ها است.
زاهدی همچنین در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران نسبت به پاسخگو نبودن مدیران به رسانه ها نیز گفت: بارها بر موضوع پاسخگویی مدیران تاکید کرده ام و معتقدم در این میان روابط عمومی های دستگاه ها نقش پر رنگی در الزام مدیران به این امر دارند.
در ادامه این مراسم از جمعی از اصحاب رسانه پیشکسوت از جمله رضا اسدی دبیر اخبار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان تجلیل شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.