به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن نایینی روز چهارشنبه در ششمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه چهار کشور که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: باید تحقیقات خود را کاربردی کرده و از آنها برای حل مشکلات کشور بیشتر بهره بگیریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت امور پژوهشی از سوی وزارت علوم می تواند عاملی برای رشد و شتاب بخشی به تحقیقات علمی در کشور شود.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بار اصلی فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها بر عهده دانشجویان دوره دکتری است که می توان با ارایه برنامه های تشویقی به افزایش انگیزه آنها و سرعت بخشی به طرح های تحقیقاتی در کشور کمک کرد.
وی در ادامه بر افزایش و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید این موضوع به یکی از اولویت های دانشگاه های منطقه چهار تبدیل شود.
نایینی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از طرح های صنعتی استان ها بدون در نظر گرفتن شایستگی ها و ظرفیت های دانشگاه های استانی، به دانشگاه های خارج از استان واگذار می شوند و باید رفع این مشکل توسط معاونان پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.
نائینی در ادامه با انتقاد سطح بندی دانشگاه ها در وزارت علوم گفت: دانشگاه ها معمولا بر اساس فعالیت های علمی و پژوهشی نه سطح بندی بلکه رتبه بندی می شوند و این فرایند در وزارت علوم مورد پذیرش دانشگاه ها نیست.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) همچنین موضوع تامین ارز جهت فرصت های مطالعاتی اساتید و گروه های علمی دانشگاه ها را نیز مشکلی دیگر در دانشگاه ها دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به لزوم انجام فرصت های مطالعاتی و شرکت اساتید در کارگاه های ببین المللی هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.