به گزارش ایرنا حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین که در دادگستری استان برگزار شد، افزود: دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مردم است و باید برای احقاق حقوق مردم و حق کسانی که فریاد آنها به جایی نرسیده است اقدام کند.
وی ادامه داد: دادسرا دروازه ورود به دستگاه قضایی و دادستان شمیشیر عدالت است که باید به موقع از غلاف بیرون آمده و برای پیشگیری از وقوع جرم و اخافه ظالمان و ایجاد امید در جامعه اقدام کند.
این مسئول قضایی خاطر نشان ساخت: امیدواریم دادستان جدید استان نیز در راستای حقوق عامه با رعایت خط قرمزها حرکت کرده است و بتواند گام های موثری در این زمینه بردارد.
قدرتی یادآور شد:خوشبختانه در سالهای اخیر احیای حقوق عامه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در بخش های محیط زیست، آبها، اراضی کشاورزی، بهداشت، آموزش، استخدام و ... اقدام شده است.
وی با بیان اینکه باید قوانین شفاف تر شود افزود: برخی از بخش ها و سازمان ها بیش از 40 درصد ظرفیت خود نیرو جذب کرده اند که خود موجب تضییع حقوق عامه می شود و باید سازمان بازرسی و دادستان دراین زمینه ورود کرده و برخورد قاطع داشته باشند.
این مسئول قضایی ادامه داد: بیت المال یک خط قرمز قوه قضاییه است و باید قاطعانه در مقابل دست درازی به آن ایستادگی کرد.
وی افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی و سازمان های اجرایی در استان قزوین همراهی خوبی در این زمینه دارند و همه باید تلاش کنیم حقوق عامه و بیت المال به بهترین نحو مطلوب احیا شود.
رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: ارزش های اسلامی و دینی نیز یک خط قرمز است که باید دادستان جدید به آنها توجه کرده و برای حفظ و اعتلای آنها در جامعه اهتمام داشته باشد.
در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان سابق استان قزوین تقدیر و محمد قاسمی به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.