به گزارش ایرنا، نشست پارلمان محلی قزوین سه شنبه شب به بررسی مصوبه هیات مدیره سازمان تاکسیرانی شهرداری برای تهیه لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان بویژه لاستیک با قیمت کارخانه از محل ارایه تسهیلات اختصاص یافت و اعضای شورا در نهایت با اجرای این مصوبه موافقت کردند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست گفت: به منظور تخصیص این تسهیلات شیوه نامه ای توسط سازمان تاکسیرانی تهیه و تنظیم شود تا به طور نمونه تاکسیرانان بتوانند در چندین قسط امکان پرداخت بدهی را داشته باشند.
حکمت الله داوودی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد، افزود: توصیه می شود در شیوه نامه ای که تهیه می شود آژانس ها نیز در اولویت دوم قرار گیرند.
وی اضافه کرد: بای توجه داشت که یک هزار و 200 تاکسی فرسوده در سطح شهر قزوین به فعالیت می پردازند که بخش عمده آنها خودروهای پیکان با عمر بیش از 12 سال هستند و این وضعیت برای رانندگان مقرون به صرفه نیست بنابراین تا زمانی که خودروی آنان تعویض نشود مصوبه یاد شده را چندان نمی توان در موردشان اجرایی کرد.
داوودی اضافه کرد: البته همه تلاش ما این است که در سریع ترین زمان ممکن این تاکسی ها نیز تعویض و خودروهای جدید و نو جایگزین آنها شوند که این موضوع هم به سود رانندگان بوده و هم در بهبود وضعیت سیمای شهری موثر است.
مهدی عبدالرزاقی، نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به افزایش قیمت ها، قرارداد پیمانکاران حوزه عمرانی شهرداری در حال تغییر می باشد اما قرارداد آژانس ها مدتهاست که بدون تغییر باقی مانده و در این خصوص باید تدبیر لازم اندیشیده شود.
احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز گفت: باید فکری به حال کرایه آژانس ها کرد و باید حداقل یک وحدت رویه در این خصوص شکل بگیرد.
زهرا یوسفی دیگر عضو شورای شهر قزوین هم در این نشست اظهار داشت: ارایه تسهیلات برای تامین لوازم یدکی تاکسیرانان باید به گونه ای مدیریت شود که رضایت آنان را در برداشته و منابع با اولویت به افراد مورد نیاز پرداخت شود.
در این نشست همچنین عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین توسط محمد درافشانی رییس این سازمان تشریح شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.