محمدعلی حضرتی ها روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار احداث و راه اندازی این موزه در 50 کیلومتری جنوب قزوین پس از تامین اعتبار آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار به این طرح درخواست دادیم، اظهار داشت: بخشی از اعتبارات مربوط به این سایت موزه باید صرف تملک عرصه و حریم محدوده پیش از تاریخ سگزآباد شده و قسمتی نیز باید به احداث ساختمان و تجهیز آن اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: در این سایت موزه اکتشافات متعلق به عصر آهن 3 در محوطه های پیش از تاریخ قره تپه و تپه زاغه سگزآباد ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه کاوش های باستان شناسی در محوطه های پیش از تاریخ سگزآباد واقع در جنوب قزوین از دهه 40 تاکنون همچنان حال انجام است؛ اظهار داشت: راه اندازی سایت موزه در این مخکان در رونق گردشگری استان موثر است و همچنین به مرکزی برای بازدید و مطالعه باستان شناسان داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد.
گورستان متعلق به عصر آهن 3، ابزار آلات جنگی، ظروف سفالی و بناهای خشتی بخشی از یافته های باستان شناسان محوطه پیش از تاریخ سگزآباد و قره تپه واقع در جنوب دشت قزوین است.
یافته های مربوط به باستان شناسان در تپه زاغه و قره تپه سگزآباد نشانگر وجود تمدن پیش از 4 هزار سال قبل در این منطقه دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.