به گزارش ایرنا، دکتر قاسم بهرامی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، افزود: در این سازمان دفترچه بیمه خویش فرما، یعنی بیمه ایرانیان با 50 درصد تخفیف صادر و دارندگان آن می توانند بدون سیستم ارجاع، به بخش های درمانی مراجعه کنند.
به گفته بهرامی، سازمان بیمه سلامت با تمام مراکز و موسسات بیمارستانی قزوین و همچنین با بیش از 90 درصد از مراکز درمانی و پاراکلینیکی سطح استان عقد قرارداد دارد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قزوین با داشتن پزشکان متعهد کمترین پرونده های مربوط به دریافت زیرمیزی را داشته و پزشکان در چارچوب ضوابط ابلاغی هیات دولت هزینه های خود را دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت قزوین همچنین با اشاره به راه اندازی میز خدمت به منظور بهینه سازی خدمات از سال 90، اظهار داشت: این اداره همچنین چند سال زودتر از راه اندازی میز خدمت در دستگاه ها اقدام به ایجاد آن کرده و هم اکنون بیش از 90درصد امور مربوط به ارباب رجوع در آن انجام و با ارایه خدمت در حداقل زمان ممکن، دیگر نیازی به مراجعه به بخش های مختلف بیمه سلامت وجود ندارد.
بهرامی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در فرایند صدور، تعویض و تمدید دفترچه با دفاتر پیشخوان دولت در هفت منطقه شامل آوج، آبگرم، ارداق، دانسفهان، بیدستان، معلم کلایه و اسفرورین عقد قرارداد شده است.
وی در ادامه، ترویج و انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های مشمول طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت های بیماران در زمان بستری و رساندن فرانشیز بستری بیماران به 10درصد واقعی، پوشش بیمه درمان روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر به صورت رایگان و عقد قرارداد با پزشک خانواده و ماما در مراکز بهداشتی درمانی روستایی را نیز از جمله دستاوردهای سازمان بیمه سلامت در استان عنوان کرد.
بهرامی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 582 بیمار خاص این استان، یادآور شد: 188 قلم مربوط به داروهای بیماران خاص و نازایی و همچنین افزایش تعهدات در سال 93 برای 376 قلم داروی بیماران خاص با برندهای متفاوت از جمله خدمات اداره کل بیمه سلامت به ای27 مهر تا سوم آبان ماه سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت و به عنوان هفته بیمه سلامت نام گذاری شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.