حجت الاسلام والمسلمین رضا کربلایی محمدی روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن 24 مهر ماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تقدیم 48 هزار شهید ارتش در طول دوران دفاع مقدس بیانگر فعالیت های این نهاد مقدس بود تا جایی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان کلمه طیبه نام می برند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل برای هر قشری، الگو و اسوه ای قرار دادند، تاکید کرد: به عنوان مثال ایشان برای امت اسلامی نماز جمعه را برقرار کردند تا مسلمانان همواره از اوضاع و احوال یکدیگر مطلع باشند و در ارتش و نیروهای مسلح نیز سازمان عقیدتی و سیاسی را به عنوان یک نهاد دینی و فرهنگی مورد نظر قرار دادند.
حجت الاسلام و المسلمین کربلایی محمدی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب سه دیدگاه بر روی ارتش حاکم بود که گروه نخست که همان لیبرال ها بودن عقیده داشتند که ارتش را باید به فرماندهان سابق تحویل داد، گروه دوم منافقان که خواستار انحلال آن بودند اما گروه سوم که امام راحل در راس آن قرار داشتند معتقد بودند که ابقای ارتش به عنوان ضامن استقلال و تمامیت ارضی کشور، باید حفظ و تقویت شود.
این مسئول عقیدتی و سیاسی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن دوران به عنوان نماینده امام در شورای دفاع ملی بودند طرح تاسیس یک نهاد فرهنگی و دینی در کنار ارتش را دادند که نخستین نماینده آن نیز حجت الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا صفایی
به عنوان ریاست ادارۀ سیاسی ـ ایدئولوژیک ارتش جمهوری اسلامی منصوب شدند.
به گفته وی، نشر فرهنگ دینی و اسلامی و نیز پاسخگویی به مسایل شرعی و دینی کارکنان پایور و وظیفه از وظایف ذاتی و اصلی این نهاد در ارتش جمهوری اسلامی به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین کربلایی محمدی، ترویج نماز، توجه به امور دینی و فرهنگی خانواده نظامیان و افزایش سطح بصیرت دینی کارکنان را از دیگر وظایف سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برشمرد.
وی، برگزاری دوره های حفظ و قرائت قرآن کریم، حفظ نهج البلاغه و اعزام خانواده های نظامیان به اماکن مقدس را از جمله برنامه های اجرایی این نهاد در سال جاری اعلام کرد.
24 مهر ماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.