به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد، افزود: باید برای استفاده از ظرفیت های روستایی همه توان خود را به کارگرفته و تمام امکانات را بسیج کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: باید با استفاده از راهکارها و تجربیات اهالی فن و متخصص خیلی از فرصت های خاموش و جدید در نقاط روستایی وجود دارند که باید آنها را فعال کرده و از آنها به شکل مطلوب بهره برداری کنیم.
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: شتاب بخشیدن به مهاجرت معکوس به روستاها با تامین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز در این مناطق میسر است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت های تولیدی نقاط روستایی نباید غفلت کنیم،افزود: در گذشته خیلی از نقاط روستایی استان قزوین مانند الموت بخش قابل توجهی از نیازههای پروتئینی قزوین و تهران را تامین می کردند اما امروز بر سر سفره این روستاییان محصولات لبنی صنعتی وجود دارد.
امام جمعه قزوین گفت: روستاها از ظرفیت های بالایی برای اشتغالزایی برای جوانان برخوردار هستند که این توانمندی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
وی در ادامه بر نقش مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در سطح روستاها، گفت: این اماکن مقدس باید محور و کانون فعالیت های جمعی قرار بگیرند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.