به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، محمد ایران نژاد روز جمعه افزود: شناسایی عاملین تخلیه غیرمجاز پسماند و داروهای تاریخ گذشته به طور جدی در دستور کار اداره محیط زیست شهرستان آبیک قرار دارد و به محض شناسایی و دستگیری متخلفین با استناد به قانون مدیریت پسماندها و قانون مجازات اسلامی با آنها برخورد و متخلفین جهت پیگرد قانونی و رفع موجبات آلودگی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از تخلیه پسماندهای پزشکی در حاشیه آزادراه قزوین-کرج و سوزاندن آنها، کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان آبیک به محل اعزام و نسبت به بررسی موارد عنوان شده اقدام نمودند .
ایران‌نژاد افزود: گزارش بازدید کارشناسان محیط زیست آبیک حاکیست اخیرا حدود پنج کیسه جامبوبک حاوی خاک رنگ‌بر صنعتی در باندجنوبی اتوبان قزوین - آبیک کنار چاله‌های ایجاد شده در اراضی روستای خزین‌آباد به صورت غیرمجاز و شبانه و به دور از چشم مامورین و کارشناسان محیط زیست تخلیه و متاسفانه فرد خاطی پس از تخلیه غیرمجاز پسماند اقدام به آتش زدن پسماندها نموده است.
وی افزود: بنا به اظهار کارشناسان حدود پنج کیلوگرم داروهای تاریخ گذشته نیز شامل آمپول و قرص نیزدر همان محل تخلیه شده است.
در هفته‌های گذشته 2 مورد عاملان تخلیه غیر مجاز پسماندهای صنعتی که از استانهای مجاور اقدام به تخلیه غیر مجاز پسماندهای صنعتی در اراضی روستای گنجاب و کوندج آبیک نموده بودند شناسایی و بر اساس قانون جهت پیگرد حقوقی به مراجع قضایی معرفی و متخلفان ضمن سایر مجازات‌ها ملزم به پاکسازی محل شدند که این اقدام انجام شد.
شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.