به گزارش ایرنا، داود محمدی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که در باغستان جهاد کشاورزی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: 880 میلیون متر مکعب آب از استان خشک قزوین به استان تر گیلان سرازیر می شود و باید حداقل حق آبه قزوین از شاهرود به استان برگشت داده شود.
وی با اشاره به طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین گفت: پیمانکار این طرح به دلیل نوسانات ارزی برای خرید لوله با مشکل مواجه شده است و به تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای پیشبرد طرح نیازمند است.
نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک افزود: برای احداث و تکمیل بیمارستان های استان از جمله بیمارستان 700 تختخوابی، بیمارستان الوند، مرکز 64 تختخوابی الحاقی آبیک و مرکز ترومای استان به مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم تا شاهد تسریع در این طرح ها باشیم.
محمدی اضافه کرد: دولت با تمامی مضایق مالی برای تکمیل و بهره برداری از خطوط راه آهن در استان اقدام کرده است و هم اکنون راه آهن قزوین - رشت به مراحل پایانی رسیده و طرح دوخطه شدن قزوین به تهران پیشرفت بالای 60 درصدی دارد و اگر کمک مالی لازم صورت گیرد این طرح ها سریعتر به سرانجام می رسند.
وی با اشاره به گله مندی مردم از وضعیت راه های روستایی افزود: در سفر رییس جمهوری به قزوین 230 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت این مسیرها اختصاص یافت ولی تنها 40 میلیارد ریال تخصیص یافت که رقم ناچیزی است.
نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص رقم 20 میلیارد ریال برای طرح شتابگر ملی استان که قزوین را به یک مرجعیت علمی در منطقه تبدیل می کند بسیار اندک است و باید برای این طرح حداقل 140 میلیارد ریال در سال جاری در نظر گرفته شود.
محمدی ادامه داد: برای تکمیل سالن 6 هزار نفری و سالن سرپوشیده دوو میدانی به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تزریق این بودجه شاهد تسریع در مراحل تکمیل و بهره برداری این طرحها خواهیم بود.
این نماینده افزود: احداث مجتمع های آب رسانی روستایی و استخرهای ذخیره آب می تواند به بخش کشاورزی در شرایط تحریم کمک زیادی کند که امیدواریم با مساعدت معاون رییس جمهوری اعتبارات خوبی در این زمینه لحاظ شود.
وی افزود: رفع مشکل سازمان زندان ها برای انتقال زندان مرکزی شهر، ساماندهی امامزاده حسین به عنوان قطب گردشگری استان،کمک برای راه اندازی 2 منطقه اقتصادی تصویب شده استان، تعریض جاده آبیک به محمدیه و تخصیص اعتبار برای خسارات وارد شده به باغداران از جمله درخواست های دیگر استان است که امیدواریم به آنها جامه عمل پوشانده شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.