علی صفری روز سه شنبه و در حاشیه بازدید استاندار قزوین از محله هادی آباد به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری بر این عقیده است که برای اجرای طرح بازآفرینی به جای خرید پلاک های قدیمی از مردم و واگذاری ساخت آن به پیمانکاران، باید با تجمیع 2 یا چند پلاک با هم، ساخت اصولی و فنی را به خود مالکان بسپاریم.
به گفته وی، با مشارکت مردم در محلات فرسوده و غیراصولی مانند هادی آباد شاهد عمران و آبادانی چنین محلاتی در کوتاهترین زمان ممکن خواهیم بود.
این مسئول شهری ادامه داد: شهرداری قزوین برای همین منظور اقدام به ایجاد سراهای محله و نهاد محله در بافت های فرسوده شهری کرده است.
صفری با اشاره به اینکه محلاتی مانند هادی آباد غیراصولی احداث شده و هزینه بر نیز هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه های ذیربط باید قبول کنند که برای آبادانی چنین محلاتی نیازمند مشارکت مردم هستند و ساکنان این مناطق نیز بدانند که ما برای احیای محلات آنان وارد عرصه کار شده ایم.
شهردار قزوین با بیان اینکه احیای محلات فرسوده شهری موضوعی نیست که با احداث فاز به فاز طرح ها مرتفع شوند، تاکید کرد: شهر موجودی زنده است که دارای حیات اجتماعی بوده و به همین لحاظ محلات آن به طور مرتب در حال تغییر هستند و امیدواریم مشکلات موجود در فاز یک محله هادی آباد با اقدامات در دست اجرا تا سال آینده به طور کامل مرتفع شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.