به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در کارگروه استانی پسماند افزود: مساله پسماند و مدیریت در امر آن طی سال های گذشته با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده است.
وی با اشاره به سایت جمع آوری زباله محمدآباد، اظهار داشت: پیش از این نیز قرار بود پسماند صنعتی و پزشکی در این سامانه مدیریت شود که به نظر می رسد این کار به طور دقیق صورت نگرفته و اداره کل محیط زیست نیز باید ورود جدی به این مساله داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به وجود 137 واحد تولید کننده پسماندهای شیمیایی پرخطر در استان، میزان حجم و نوع امهای این مواد از سوی واحدها، به خصوص شرکت شیمی کشاورز، باید از سوی اداره کل محیط زیست مورد رصد قرار گرفته و آمار دقیقی نیز در این زمینه ارایه دهد.
فرخزاد در ادامه با اشاره به فعالیت شهرداری قزوین در حوزه تفکیک زباله از مبدا، گفت: برنامه ریزی ها در این راستا باید طوری باشد تا میزان 7 دهم درصدی این کار در سال جاری به حداقل 10 درصد تا اواسط سال آینده افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه نخاله های ساختمانی رها شده در حاشیه برخی از راه های ارتباطی این استان، بخشداری ها با کمک دهیاری ها باید از ظرفیت های موجود استفاده کرده و نهضتی را در بخش پاکسازی حاشیه جاده ها به راه بیاندازند.

**مراحل تفکیک زباله از مبدا در مناطق سه گانه شهرداری قزوین اجرا می شود
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در این جلسه گفت: عملیات تفکیک زباله در شهرداری های مناطق یک و سه از اول تیر و منطقه 2 نیز از اول مرداد ماه سال جاری به مورد اجرا گذاشته شده است.
مهدی امینی افزود: در حال حاضر 500 ناوگان غیرمجاز جمع آوری زباله های خشک مورد شناسایی قرار گرفته اند که چون حذف همه آنها غیر ممکن می باشد از این رو طرح ساماندهی آنها در غالب 40 بنگاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت دهم درصد زباله های قزوین از مبدا مورد تفکیک قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و تهیه 2 هزار سطل بازیافتی، تا اواسط سال آینده این میزان به 1.5 درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته این مسئول، در حال حاضر 7 درصد مواد خشک قابل بازیافت به میزان هشت تن توسط عوامل غیرمجاز فعال در سطح شهر جمع آوری می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.