به گزارش ایرنا، مژده اروجی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته کودک برگزار شد،افزود: این جشنواره با رویکرد تمرین زندگی و ارایه قصه هایی از دل زندگی انسان ها در چهار مرحله استانی، منطقه ای، کشوری و بین المللی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره در 2 بخش عمومی شامل قصه گویی خلاق و 90 ثانیه ای و بخش تخصصی شامل قصه گویی کلاسیک و خلاق و کارگاه های تخصصی و مقالات علمی اجرا می شود.
اروجی ادامه داد: در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای مهلت بارگذاری آثار تا 15مهرماه تمدید شده است.
وی گفت:در 2 روز برگزاری این جشنواره 40 نفر قصه گویی خواهند کرد و در روز 18 مهرماه با برگزاری اختتامیه پنج برگزیده در بخش تخصصی از بین قصه گویان زن و مرد، سه برگزیده از میان دختران و پسران و همچنین سه برگزیده از میان پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها معرفی شده و به مرحله منطقه ای راه می‌یابند.
اروجی خاطرنشان کرد: در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای که با موضوع قصه زندگی من برای اولین بار به این جشنواره اضافه شده است، تمام دختران و پسران 14 تا 18 سال و همچنین زنان و مردان و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها می توانند خاطره ای از زندگی خود را در مدت 90 ثانیه روایت کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین همچنین گفت: اهمیت دوره کودکی برکسی پوشیده نیست و کسانی که سرپرستی و ارتباط با آنها را برعهده دارند باید از هر نظر آمادگی و دانش برخورد با کودک را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برنامه های هفته کودک از 14 تا 20 مهر با شعار 'آینده را باید ساخت' در مراکز مختلف کانون پرورش فکری و با هدف برحسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی ها و نیاز های کودکان، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و نیازهای اجتماعی و شهروندی آنها و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان برگزار می شود.
اروجی ادامه داد: اجرای برنامه ها در این هفته در 2 سطح ویژه کودکان و ویژه معلمان و مربیان و اولیای تربیتی است و به دلیل تقارن با ایام محرم برنامه ها رنگ و روی عاشورایی خواهد داشت.
وی، برگزاری نمایشگاهی از آثار و دست سازه های کودکان در سطح مراکز، عضویت رایگان در مراکز، تقدیر از کودکان و مربیان برگزیده در جشنواره ها و مسابقات استانی و ملی، اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان مناطق محروم و حاشیه شهر، اجرای برنامه برای کودکان بیمارستان قدس و همچنین برای کودکان بی سرپرست در خانه زعیم را از جمله برنامه های هفته کودک اعلام کرد.
این مسئول در ادامه به حضور مربیان در مدارس استثنایی، بازدید از مکان ها و آثار تاریخی جهت آشنایی بیشتر کودکان با بناهای باستانی قزوین، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی به کودکان، اجرای برنامه ادبی نوغزل و شعرخوانی عاشورایی را به عنوان برنامه های دیگر هفته کودک در قزوین نام برد.
وی اظهار داشت: روزشمار هفته ملی کودک با هدف توجه به نیازهای ویژه کودکان با عناوین کودک خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، محیط زیست و میراث فرهنگی، صلح، بازی و نشاط، رسانه و ارتباطات، آموزش، سلامت و ایمنی، کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر نام گذاری شده است.
حدود 50 هزار کودک و نوجوان در استان قزوین به عنوان عضو ثابت در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.