حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مجیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا اوایل تابستان سال جاری، استان قزوین رتبه نهم کشور را از لحاظ تائید اطلاعات موقوفات در کشور دارا بود که با کار شبانه روزی برای جمع آوری و ثبت موقوفات موجود در پایان نیمه نخست امسال چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ اطلاعات و تایید موقوفات به جایگاه نخست کشور دست یافته ایم..
وی اضافه کرد: در تمام استان قزوین 2 هزار و641 موقوفه وجود دارد که چهارده هزار و 381 رقبه را شامل می شود و سند دار کردن تک تک این رقبانت در دستور کار بعدی ما قرار دارد.
مجیدی خاطر نشان کرد: رقبه به زیر مجموعه ملک وقفی گفته می شود و معمولا هر موقوفه از یک یا چند رقبه تشکیل شده است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: پیش از این چهار هزار و 200 رقبه بدون سند در استان وجود داشت که از اول تیر ماه سال جاری تاکنون سه هزار و 400 رقبه دارای سند مالکیت وقفی شده اند که امیدواریم 800 رقبه باقی مانده از کل رقبات استان تا پایان امسال دارای مشخصات ملکی و سند مالکیت اوقافی شوند.
وی افزود: با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید تمامی موقوفه ها و رقبات آنها دارای سند ثبتی و مشخصات ملکی شده تا معارضات بین سازمان اوقاف و مالکان خصوصی به حداقل ممکن کاهش یابد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.