به گزارش ایرنا مریم بیدخام عصر پنجشنبه در دومین نشست مجمع بانوان شوراهای شهر استان که در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد ، شورای شهر و شهرداریها را از جمله نهادهای مهم در مدیریت‌های شهری عنوان کرد و افزود: بانوان شورای شهر استان در چارچوب وظایف ذاتی خود برنامه مدونی تنظیم کرده و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را تدوین کنند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها و تشکلهای مردمی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ، از بانوان شورای شهر استان خواست تا با طرح موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی بر اساس دستورالعملها در کارگروههای فرمانداری ها به نحو مطلوبتری از ظرفیت دستگاهها استفاده کنند.
بیدخام، استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد را از رویکردهای مهم مدیریت استان برای برخورد با آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
وی، اعتماد به جوانان و بانوان در عرصه های مختلف را به مثابه اعتماد به آینده دانست و اظهار داشت: هرجا به جوانان و بانوان مسئولیتی واگذار شده و به شایستگی و تخصصشان اعتماد شده، نشاط و پویایی به بار آورده است.
بیدخام با بیان اینکه حضور اثرگذار سازمان های مردم نهاد در شهرهای استان در کنار دولت می تواند نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کند از اعضای حاضر خواست تا در جهت شناسایی افراد توانمند و با انگیزه در تاسیس سمن اهتمام جدی داشته باشند.
وی تاسیس سمن در شهرستانهای استان را ضروری دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد در شناسایی مشکلات، ارائه راهکار و اجرایی کردن راهکارها برای حل مشکلات می توانند حضور پررنگی داشته باشند. 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با ذکر حدیثی از امیر المومنین علی(ع) مبنی بر سپری شدن فرصت ها در عمر انسان افزود: دوره مسئولیتها به سرعت سپری خواهد شد و مهم این است که پس از اتمام دوره نمایندگی فعالیتی ماندگار و اثر بخش در جهت خدمت رسانی به مردم از خود به جا گذارید.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.