به گزارش ایرنا، محمد علی حضرتی ها روز پنجشنبه در نخستین همایش تخصصی فعالان گردشگری الکترونیک کشور در قزوین افزود: سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال خود را گردشگری و تحول به سمت گردشگری الکترونیک نام گذاری کرده است.
وی، بسیج همه ظرفیت های استان قزوین را برای رونق گردشگری الکترونیک ضروری دانست و گفت: غفلت در این حوزه ما را از اهداف خود باز می دارد.
این مسئول اظهار داشت: وقتی فناوری اطلاعات با گردشگری ترکیب شود این حوزه را به یک پیشران قوی اقتصادی تبدیل خواهد کرد و به همراه خود اشتغالزایی و رشد مناطق به ویژه نقاط کم تر توسعه یافته را به دنبال خواهد داشت.
حضرتی ها خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم گردشگری کارآمد و اثرگذار باشد باید حوزه فناوری اطلاعات را به آن بیافزاییم.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: جهان به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و عرصه گردشگری نیز از این فرایند جدا نیست.
حضرتی ها گفت: به عنوان نمونه در سال های قبل دفاتر خدمات گردشگری که واسطه اصلی در این بخش بودند شاهدند که امروز شیوه های سنتی کار در این حوزه از جمله تهیه بلیط و انتخاب هتل در حال تغییرات سریع است.
این مسئول گفت: عمل به شیوه های قدیمی فعالان گردشگری را با بن بست روبرو می کند.
وی افزود: فعالان گردشگری که نتوانند خود را با تغییرات جهانی هماهنگ و منطبق کنند از گردونه رقابت خارج خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: همه فرایندها و زنجیره های ارزش در گردشگری از ابتدا تا انتها سفر باید به سمت و سوی فناوری اطلاعات بروند تا کارآمد تر شوند.
27 سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری نام گذاری شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.