دکتر وحید مفید شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از شرکت نستله قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید از شرکت های خارجی فعال در حوزه تولید دارو و صنایع غذایی از جمله نستله شاهدیم که آنها نه تنها قصد خروج از ایران را ندارند بلکه به طور مرتب در حال توسعه خود و سرمایه گذاری های جدید هستند.
این مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط حضور و سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی در حوزه تولید شیرخشک در ایران به خوبی فراهم است و وزارت بهداشت با تمام توان از آنها حمایت می کند.
وی اضافه کرد:این شرکت ها در تامین مواد مورد نیاز هم نسبت به سایرین راحت تر هستند و خطوط تولید خود را نیز توسعه می دهند و صادرات هم دارند.
مفید با اشاره به فعالیت 2شرکت تولیدکننده شیرخشک خارجی در ایران،اضافه کرد: این شرکت ها حدود80درصد سهم بازار شیرخشک و سایر صنایع غذایی را برعهده دارند.
مفید ادامه داد:در آمار مقایسه ای هم در 6 ماهه اول سال جاری میزان تولید این شرکت ها10تا20 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و فعالیت آنها کماکان ادامه دارد.
وی افزود:وزارت بهداشت در راستای تامین کامل نیازهای شیرخشک کشور از تمام تولیدکنندگان و سرمایه گذاری های خارجی در کشور حمایت می کند.
در بازدید وزیر بهداشت از کارخانه نستله در قزوین، آزمایشگاه جدید این واحد تولیدی خارجی با یک میلیون دلار سرمایه گذاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.