به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان افزود: 64 مجوز برای احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک در استان صادر شده که از این تعداد 19 نیروگاه در استان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: همچنین در انرژی بادی و خورشیدی نیز به ترتیب 26 و 33 مجوز بهره برداری در استان صادر شده است.
استاندار ادامه داد:باید کمیته ای برای بررسی مجوز انرژی های نو در قزوین تشکیل شود تا برای سلب مجوز طرح های فاقد پیشرفت فیزیکی اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز استان برای راه اندازی پایانه صادراتی افزود: با توجه به ظرفیتهای صنعتی و کشاورزی استان راه اندازی یک پایانه صادراتی در قزوین ضروری است و باید هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز سرمایه گذاران در این زمینه اقدام کرد.
استاندار با اشاره به پایانه صادراتی خادم مولا در شهرستان البرز افزود: این پایانه طی سالهای گذشته برای ایجاد زیرساخت های لازم از قبیل تاسیسات، انبار، سردخانه و... اقدام کرده بود، ولی کارگروه زیربنایی استان با صدور مجوز بهره برداری آن مخالفت کرده است.
زاهدی گفت: می توان با قراردادن شرط هایی از قبیل خودداری از ساخت و سازهای احتمالی در آینده و پیشگیری از تخریب اراضی و منابع طبیعی با صدور مجوز این سرمایه گذار موافقت کرد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: این پایانه صادراتی هم اکنون به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی رسیده است و جلوگیری از صدور مجوز آن در این مرحله درست نیست.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: چون سرمایه گذار این طرح صلاحیت لازم را برای بهره برداری از این پایانه طی زمان کوتاه دارد و از سوی دیگر مجوز راه اندازی یک پایانه در استان دریافت شده است باید هرچه سریعتر برای صدور مجوز این طرح اقدام کرد.
منوچهر حبیبی اضافه کرد: این سرمایه گذار از سال 74 برای ساخت تاسیسات مورد نیاز پایانه صادراتی از قبیل سرتینگ، سردخانه، انبار، اتاق مدیریت و... اقدام کرده است و الان شایسته نیست از صدور مجوز آن جلوگیری شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.