به گزارش ایرنا، عباس کشاورز روز سه شنبه در همایش راهکارهای کشت سورگوم و ارتقای عملکرد این محصول که در قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و ضرورت تامین علوفه مورد نیاز دام کشور باید کشت سورگوم که محصولی پربازده و کم آب بر است را افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: همزمان با ارتقای بهره وری آب، تامین علوفه مورد نیاز دام کشور در جهت تولید شیر و محصولات لبنی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط منابع آب و تغییرات اقلیمی در کشور، گفت: در زمینه تولید علوفه‌ باید به دنبال محصولاتی بود که علاوه بر کم آب بر بودن، با شرایط اقلیمی ما سازگار بوده و پرمحصول و باکیفیت باشند.
کشاورز اظهار داشت: ترویج کشت گیاهان علوفه ای مقاوم به خشکی و شوری از جمله سورگوم، تاج خروس و ارزن در شرایط کم آبی کشور ضروری است و در این بین گیاه سورگوم با عملکردی معادل 2 برابر ذرت و مصرف 50 درصد آب کمتر از ارقام جدیدی محسوب می شود که کشت آن باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید به سرعت فرمول تولید علوفه در کشور تغییر کند و در این راستا باید از بذر کارآمد و تجربه شده سورگوم استفاده کنیم.
سورگوم گیاهی از مجموعه غلات است که در کشورمان از آن به عنوان ذرت خوشه ای نیز نام برده می شود با این تفاوت که عملکرد آن نسبت به ذرت 2 برابر بوده و مصرف آب کمتری نیز دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.