به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی روز سه شنبه و در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین افزود: 47 کشور به طور مستقیم و تعدادی دیگر نیز به طور غیر مستقیم از صدام کافر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حمایت کردند اما علی رغم همه نابرابری های موجود، توانستیم بدون از دست دادن حتی یک سانتی متر از خاک میهن اسلامی، این جنگ به نفع خود به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: با نگاه اجمالی به جنگ های به وقوع پیوسته ایران در 200 سال گذشته در می یابیم که هر گاه جنگی رخ داده حاکمان وقت به اندازه مساحت چند کشور از خاک ما را جدا کرده و به متجاوزان واگذار کرده اند.
این مسئول سیاسی ارتش یادآور شد: براساس قطعنامه گلستان و ترکمنچای بین فتحعلیشاه و روسیه در سال 1813 تا 1828 میلادی بخش های ایروان و نخجوان، قفقاز، ارمنستان، گرجستان، داغستان، چچن و اینگوش به مساحت 263 هزار و 700 کیلومتر از خاک ایران جدا و به روسیه واگذار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی ادامه داد: در سال 1875 میلادی و براساس پیمان پاریس و منطقه ای بین مستشاران انگلیسی و ناصرالدین شاه قاجار هرات، افغانستان و بخش هایی از مکران و بلوچستان به مساحت 975 هزار و 225 کیلومتر و براساس پیمان آخال نیز ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و بخش های ضمیمه شده به قرقیزستان و قزاقستان به مساحت یک میلیون و 226 هزار و 500 کیلومتر را از خاک ما جدا کردند.
وی اضافه کرد: براساس پیمان منطقه ای در سال 1298 میلادی و با خیانت وثوق الدوله با انگلیسی ها نیز امارات، بحرین، قطر و عمان به مساحت 405 هزار و 287 کیلومتر مربع و در زمان صفویه نیز بخش هایی از حوزه سرزمینی ایران جدا و بعدها بین ترکیه، عراق و سوریه تقسیم شد.
به گفته این مسئول، امروز ارزش نیروهای مسلح و مردم مومن و انقلابی ایران در سایه تدبیر حکمتانه حکومت اسلامی در دفاع مقدس مشخص می شود که چگونه با دستان خالی و تنها با داشتن ایمان و رهبری خردمندانه توانستند جنگی را به مدت هشت سال مدیریت کرده و سپس از آن نیز پیروزمندانه خارج شوند.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ملت ایران در واقع برای حفظ دین، ناموس و خاک خود جنگید، افزود: کسانی که نتوانند از خاک و ناموس خود در برابر دشمن محافظت کنند در واقع حق حیات نداشته و هر ملتی که توانست ناموس جغرافیایی خود را در طول تاریخ حفظ کند، سرافراز و سربلند عمل کرده است.
این مسئول یادآور شد: عاشورا برای ما مقدس است زیرا با وجود آنکه عزیزترین انسان روی زمین را در این واقعه از دست دادیم اما چون این جنگ برای حفظ تمامیت ارضی به وقوع پیوست ، برای ما عزیر و محترم شمرده می شود.
وی در پایان تاکید کرد: در سایه محرم دین ماه حفظ شده و در پرتو عاشورا اسلام ما زنده مانده است و این برکت ها را باید پاس بداریم و دستاوردهای آن را نیز سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.