به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع استادان حوزه علمیه خواهران افزود: جایگاه علم و یادگیری آنقدر نزد خدای متعال رفیع و بلند است که خداوند به قلم سوگند یاد کرده است بنابراین اهمیت به علم باید در بین آحاد جامعه تبیین شود.
وی به تشریح علم حقیقی از نگاه دین پرداخت و اظهار داشت: در منابع دینی، خدا، قرآن و علم به عنوان نور معرفی شده اند و خداوند به هر کسی که بخواهد نور علم را عنایت می‌کند و اگر انسانی در خود شایستگی و لیاقت ایجاد کند، صاحب علم الهی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، علم را به 2 صورت تعلیمی و جوششی تقسیم کرد و افزود: علمی که انسان از راه مطالعه آن را کسب می‌ کند، زمینه دست‌ یابی او را به علم جوششی و درونی فراهم می‌آورد.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: اگر انسان بتواند با ایجاد شایستگی و لیاقت در خود کاری کند که صاحب خزائن علم الهی شود، بر علم او پایانی نخواهد بود و برای رسیدن به این جایگاه راهکارهایی در دین ارایه شده که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در منابع دینی تاکید شده که خالص کردن اعمال برای خدا در مدت چهل روز می ‌تواند چشمه‌های حکمت و معرفت را از قلب بر زبان جاری کند و تقوا نیز زمینه دست‌ یابی به معارف الهی را در درون انسان بیدار می‌ کند.
امام جمعه قزویناظهار داشت: اگر کسی بخواهد از نور و علم الهی سوء استفاده کند، هرگز به خزائن علم الهی دست نخواهد یافت و کسی را که خدا از نور علم بهره‌مند نسازد، تاریکی‌ها در تمام ابعاد زندگی او مشاهده خواهد شد.
وی در ادامه واقعه کربلا را تقابل بین انسان و حیوان و علم و جهل دانست و عنوان کرد: امام حسین (ع) قله ادب و کرامت است اما آنهایی که در این حادثه در مقابل حق ایستادند از نور الهی بی‌بهره‌ بوده و در جهل و نادانی به سر می‌بردند.
امام جمعه قزوین همچنین به تشریح بیشتر اهمیت کرامت از نگاه دین پرداخت و یادآور شد: درس کرامت، مهمترین درسی است که خداوند از طریق قرآن و پیغمبر (ص) به انسان منتقل می‌کند و این درس مهم زمینه شکوفایی و تکامل عقل بشر را فراهم می‌آورد و والاترین جایگاه معنوی برای انسان است.
آیت‌الله عابدینی همچنین گفت: خداوند در آیات سوره علق همانگونه که معلم بودن خود را نشان می‌دهد، متعلم بودن انسان را نیز روشن می‌سازد و نشان می دهد که آموختن به دیگران را نیز به انسان آموخته است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.