خیرالله رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جبران خروج نیروهای بازنشسته طی این 10سال باید جذب نیرو چه از طریق دانشگاه فرهنگیان و چه آزمون های استخدامی صورت گیرد.
وی با اشاره به قانون خدمات کشوری بازنشستگان مبنی بر امکان ادامه فعالیت بازنشستگان آموزش و پرورش تا حداکثر 14 ساعت، اضافه کرد: این قانون علاوه بر ظرفیت استخدام نیروهای جدید الورود از طریق دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها، فرصت خوبی را برای جبران کمبود نیرو فراهم کرده است.
رحمانی با بیان اینکه در سال جاری قزوین با سهمیه جذب 601 نیروی جدید از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها جزو استان های پیشتاز بوده، تاکید کرد: قرار بود این نیروها از امسال به مجموعه کارکنان مدارس اضافه شوند اما چون استخدام آنها برای سال 98 پیش بینی شده، این مساله به مهر ماه سال 98 موکول شده است.
به گفته این مسئول فرهنگی، سال گذشته 15 هزار و 644 نیروی انسانی در این اداره کل مشغول بودند که هشت هزار و 579 نفر زن و هفت هزار و 65 نفر نیز مرد بوده اند.
رحمانی با بیان اینکه سه هزار و 890 تن از معلمان استان در مدارس روستایی مشغول به تدریس هستند، اضافه کرد: از مجموع کارکنان این اداره کل 12 هزار و 325 نیرو کارمند رسمی، 41 نفر رسمی آزمایشی، یک هزار و 599 نفر پیمانی، 193 نفر قراردادی و 849 نفر نیز حق التدریس هستند.
رحمانی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید هیچ مسئولیتی مانند مربی پرورشی و معاونت اجرایی حذف نشده و حتی در بخشی از این موارد ظرفیت ما تا 2 برابر نیز افزایش یافته است.
وی، تعداد معلمان استان را به تفکیک مقاطع تحصیلی پنج هزار و 551 نفر در ابتدایی، سه هزار و 534 نفر در متوسطه اول، سه هزار و 558 نفر در متوسطه دوم، 365 نفر در استثنایی و 957 نفر در پست های اداری اعلام کرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.