به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در نشست مشترک پیگیری تخصیص 25 میلیون متر مکعب آب شاهرود افزود: برداشت آب از محل مخزن سد سفید رود برای روستاهای طارم سفلی که دارای باغات قدیمی هستند، در صورت امکان و دارا بودن توجیهات فنی و عدم وجود معارضات اجتماعی امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: این برداشت ها از محل تخصیص 25 میلیون متر مکعب آب به استان است و متقاضیان برای صدور مجوز به شرکت آب منطقه ای معرفی می شوند.
به گفته این مسئول همچنین صدور مجوز تخصیص آب برای طرح های دارای پروانه بهره برداری و طرح های عمومی که مشمول کلیه بهره برداران می شود بلامانع است.
رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: با توجه به مغایرت در مساحت اراضی و باغات موجوددر بعضی از روستاها مقرر شد در جلسات مشترک آب منطقه ای و جهاد کشاورزی مغایرت های موجود برطرف شود.
خمسه با اشاره به این نکته که برای بخش اعظمی از این سهیمه تخصیصی، پروانه و مجوز بهره برداری صادر شده است، خاطر نشان ساخت: با رایزنی با مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران مقررشد برای متقاضیان دارای مجوز شرایط لازم برای اجرای طرح های کشاورزی هموار شود.
به گفته وی در حال حاضر از میزان 25 میلیون متر مکعب تخصیص آب شاهرود به استان قزوین تا کنون برای 15 میلیون متر مکعب مجوز بهره برداری صادر و برای 10 میلیون متر مکعب باقی مانده نیز در تلاش هستیم مجوز بهره برداری دریافت کنیم.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ابراز امیدواری کرد با تخصیص این میزان آب مشکل آب رسانی به باغات منطقه طارم سفلی که قطب تولید زیتون کشور محسوب می شود حل شود.
طارم سفلی واقع در شمال شرقی استان قزوین یکی از بخش های شهرستان قزوین بوده و از قطب های اصلی تولید زیتون و همچنین انار در کشور به شمار می رود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.