به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم بهنام پیری روز سه شنبه در نشست خبری خود به مناسبت برگزاری هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: هجمه ناجوانمردانه دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی و ایادی آن باعث شد تا در سال نخست جنگ تحمیلی برخی مناطق را به علت عدم انسجام لازم بین نیروهای مسلح از دست بدهیم.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما از نیمه دوم سال 60 و با ایجاد همدلی و هماهنگی های لازم توانست ضمن توقف خودرو جنگی پیشتاخته دشمن، با انجام برخی علمیات ها از جمله عملیات نصر از سوی لشگر 16 زرهی قزوین را که به نبرد تانک ها معروف شد بسیاری از مناطق خود را از دشمن بازپس بگیرد.
این مسئول نظامی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در طول دوران دفاع مقدس 297 عملیات غرور آفرین شامل 52 عملیات پدافندی و 245 عملیات آفندی را به مورد اجرا بگذارد، افزود: رزمندگان ما 2 هزار و 887 روز با دشمن جنگیدند که یک هزار روز آن به صورت مستقیم و تن به تن بود.
امیر پیری یادآور شد: لشگر 16 زرهی قزوین نیز در طول دوران مقدس با تقدیم 2 هزار و 680 شهید، یک هزار و 731 جانباز، 276 جاویدالاثر و 2 هزار و 200 آزاده سرافراز نقش به سزایی را ایفا کرد تا جایی که مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند 'من دیدم که این لشگر عاشقانه و بی پروا و بدون اشتباه ماشین جنگی عراق را متوقف کرد'.
به گفته وی، لشگر 16 زرهی قزوین با آغاز جنگ تحمیلی و در 27 مهر ماه سال 59 به مناطق مرزی اعزام و در سال 71 نیز به محل اصلی خود بازگشت.
ارشد نظامی آجا در مناطق قزوین و زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: امسال 135 برنامه در قالب سخنرانی، رژه، رقابت های ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، حضور در نمازهای جمعه، غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از بازنشستگان و سربازان را به مورد اجرا می گذاریم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.