به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام روز دوشنبه در دوره آموزش آشنایی با سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای متقاضیان تاسیس سازمان مردم نهاد که در مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، افزود: سمن ‌ها سرمایه ‌های عظیمی هستند که بدون هیچ چشمداشتی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سمن‌ ها درک صحیحی از وضعیت موجود در حوزه های مختلف دارند، اضافه کرد: برای کسانی که دغدغه مند و دردمندانه مسایل اجتماعی را رصد می کنند، اهمیت و نقش ویژه سمن ها در امر توسعه فرهنگی و احتماعی به طور کامل روشن و مبرهن است.
بیدخام، سازمان های مردم نهاد را تشکل هایی معرفی کرد که برای انجام فعالیت و ارایه خدمات داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در عرصه های مختلف فعالیت می کنند. 
این مسئول با اشاره به برخی از ویژگی سازمان های مردم نهاد که همگی دارای هدفی مشترک و هویتی مستقل هستند، یادآور شد: تشکل های مردمی در راستای دستیابی به اهداف خود با مجموعه دولت دارای ارتباطات و تاثیرات متقابل مشخص هستند.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی سمن در شهرستان های استان ضروری است، اضافه کرد: برای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق و پرهیز از تمرکز برنامه ها در مرکز استان فرمانداری های تابعه جهت شناسایی نیروهای مستعد و افراد توانمند بومی جهت تاسیس سمن، همت کنند.
وی، برنامه ریزی برای اجرای موضوع فعالیت تعیین شده در اساسنامه سمن، تقویت فعالیت های جمعی بین اعضای گروه و ایجاد روحیه جمعی در آنها، مشارکت تمامی اعضا در زمینه های مختلف، فعالیت و همکاری با دولت و دستگاه های اجرایی در راستای اجرای طرح های موضوعی و ملی برنامه های توسعه کشور را از وظایف مهم سمن ها برشمرد و افزود: سیاست دولت حمایت جدی از فعالیت تشکل ها در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و نشاط اجتماعی است.  
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان، ادامه داد: دوره های آموزش آشنایی با سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در چند مرحله و با عنوان های مختلف برگزار می شود و در مرحله نخست، ثبت تاسیس یک سازمان مردم نهاد و در دوره های بعدی ثبت تغییرات و کارگاه های آموزشی مربوط به آشنایی تشکل ها با دفتر مالی و سایر موارد آموزش داده خواهد شد.
وی با اشاره به طولانی بودن فرآیند ثبت حقوقی تشکل ها، تاکید کرد: این دوره برای متقاضیان تاسیس تشکل، یک دوره کاربردی به شمار می رود و با آموزش این دوره، تشکل ها می توانند بدون نیاز به مراجعه دفاتر ثبتی وارد سایت شده و فرآیند را طی کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.