به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر در نشست ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) افزود: اربعین نمایش شکوه و عظمت دنیای اسلام و مکتب تشیع است.
وی اظهار داشت: باید با برنامه ریز های مناسب این حرکت بزرگ که معرف مکتب شیعه در جهان است را تقویت کنیم.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اربعین حسینی (ع) نماد وحدت و انسجام شیعیان است و عظمت نهضت سید و سالار شهیدان را گوشزد می کند.
آشناگربر برنامه ریزی مناسب برای استقبال و پذیرایی از کاروان های راهی کربلا در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: در این برنامه باید از ظرفیت های مردمی به شکل حداکثری بهره گرفت.
وی با بیان اینکه ملت ایران و عراق اشتراکات دینی و فرهنگی زیادی دارند، گفت: دشمن می خواهد با توطئه خود این ملت ها را با یکدیگر دچار مشکل کند که در این رابطه باید آگاه و هوشیار باشیم.
وی اطلاع رسانی ویژه از سوی صدا و سیما در خصوص شرایط ویژه عراق را خواستار شد و اظهار داشت: در راستای اگاه ساختن مردم به شرایط ویژه حال حاضر عراق ، سعی شود موارد قانونی رعایت شود که در این راستا همراه داشتن روادید و حضور دسته جمعی به صورت کاروان در این مراسم توصیه می شود.
آشناگروجود اشتراکات مذهبی بین دو کشور را یادآور شد م گفت :مردم ایران و عراق دارای مشترکات مذهبی بسیار قوی هستند که در این راستا دشمن هر روزه به دنبال ایجاد فتنه و توطئه بین مردمان دو کشور است
معاون استاندار افزود: زائران ایرانی حامل پیام برادری و همبستگی با مردم کشور عراق هستند و و این موضوع را با راهپیمایی اربعین به دنیا و دشمنان نشان می دهند .
آشناگر خاطر نشان کرد :با توجه به زمینه های مذهبی که در استان قزوین وجود دارد پیش بینی می کنیم بیش از 50 موکب در عراق از سوی استان قزوین برای اربعین برپا شود.
وی یادآور شد: در سال گذشته 830 خادم از سوی قزوین به عراق عزیمت کردند و میزبان زائران بودند که امسال نیز پیش بینی می کنیم این تعداد برای خدمات دهی راهی عتبات شوند.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.