به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی درخطبه های نماز جمعه قزوین افزود:خوشبختانه مبلغان قوی و دانشمندی در کشور و قزوین داریم که حقایق معارف این امام بزرگ را به خوبی برای مردم بیان می کنند.
وی اضافه کرد:گویندگان و شنوندگان در این ایام عزاداری وظیفه دارند مطالب متقن و اساسی را مطرح کرده و از بیان مطالب غیرواقعی پرهیز کنند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:خوشبختانه تاسوعا و عاشورای حسینی چند سالی است با نظم بهتری نسبت به گذشته برگزار می شود و در سال جاری هم بهتر است تمام مومنان در تداوم این فضای جدید تلاش کنند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه اهمیت این حماسه در آن است که در دنیا دیده شود گفت:مراسم تاسوعا و عاشورا هم اکنون در بسیاری از استان ها از جمله زنجان و یزد به بهترین شکل ممکن برپا می شوند و قزوین هم در چند سال اخیر تلاش زیادی برای حماسه آفرینی در این زمینه داشته و موفق هم عمل کرده است.
خطیب جمعه قزوین اظهار داشت:در این ایام بهتر است در نذورات، اقشار ضعیف جامعه رامورد حمایت بیشتری قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای این رویداد بزرگ قابل بیان است اما دشمن با دسیسه های مختلف به دنبال بی اعتقاد کردن مردم نسبت به این پیروزی ها است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مسئولان بابد با ساماندهی امور کشور، این نقشه دشمن مبنی بر جداکردن مردم از انقلاب را خنثی کنند ادامه داد: باید این دستاوردها را دیده و چالش های دشمن ساخته را با بصیرت و با پشتوانه حمایت مقام معظم رهبری پشت سر بگذاریم.
امام جمعه قزوین همچنین در خصوص به سالروز درگذشت شاعر ایرانی محمدعلی بهجت تبریزی متخلص به شهریار و انتخاب این روز به عنوان روز شعر و ادب فارسی گفت: شعر و ادب فارسی از معارف عرفانی و قوی اسلام بیشترین بهره را برد و به خود غنا بخشید و از سوی دیگر هم تمام ظرفیت خود را در خدمت دین قرار داد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.