به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان قزوین ، مجید مومنی روز پنج شنبه با اشاره به اینکه این افراد بدون حامی هستند، افزود: این فرزندان جزو خانواده هایی هستند که به علت بیماری، از کارافتادگی، بد سرپرستی و زندانی شدن از سرپرستی مناسبی برخوردار نیستند و برای معیشت و ادامه تحصیل به حامی نیاز دارند.
وی اظهار داشت: از خیرین و نیکوکاران درخواست داریم تا همچون ایتام حامی این فرزندان نیز باشند.
مومنی در ادامه به کمک 20 میلیارد ریالی حامیان به ایتام قزوین در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر متوسط سرانه دریافتی هر یتیم از محل کمک حامیان 30 هزار و 580 ریال و متوسط کمک حامیان به هر یتیم 440 هزار ریال است.
وی ادامه داد: حمایت از ایتام همواره مورد توجه مردم بوده از این رو هم اکنون 17 هزار و 697 حامی در قالب طرح اکرام ایتام با این نهاد همکاری دارند.
مدیر کل کمیته امداد قزوین ادامه داد: از مجموع یک هزار و 697 یتیم تحت حمایت استان، یک هزار و 111 نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و همچنین 25 یتیم فاقد پدر و مادر و 26 یتیم بیمار صعب العلاج هستند.
مومنی یادآور شد: بیشترین یتیم در قزوین با جمعیت 665 نفر و کمترین تعداد ایتام مربوط به دشتابی با 30 نفر است.
وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد امام (ره) گفت: این نهاد در واقع حلقه اتصال اغنیا و فقراست تا نیازهای مددجویان را شناسایی کرده و متناسب با توان و اعلام آمادگی خیران این مشکلات را برطرف کند.
مومنی در ادامه با اشاره به رشد 156 درصدی مشارکت مردم در جشن عاطفه‌های امسال اشاره کرد و گفت: امروز مفتخریم که توزیع بسته تحصیلی دانش آموزان نیازمند را آغاز کرده‌ایم تا اقشار تحت حمایت بدون دغدغه کمبود اقلام تحصیلی آماده حضور در عرصه علم و تحصیل شوند.
وی افزود:مرحله بعدی جشن عاطفه‌ها 11 مهر ماه در مدارس استان برگزار خواهد شد که در این مرحله نیز کمک‌های دانش آموزان را جمع آوری کرده و توسط مدیریت مدرسه در میان دانش آموزان همان مدرسه توزیع می‌شود و در مدارس برخوردار، این کمک‌ها به مدارس کم برخوردارتر هدایت می‌شود.
وی یادآورشد: مردم نوع دوست استان می‌توانند با شماره گیری # 028*8877* نسبت به ادای فریضه نذر و قربانی به مناسبت‌های مختلف و اهدای سایر کمک‌های خود اقدام کنند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.