به گزارش ایرنا ، دکتر قاسم بهرامی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اقدام سازمان بیمه سلامت در امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت قدم بسیار بزرگی در جهت به روز کردن پرداختی بیمه سلامت به بیمارستان های دانشگاه در جهت رفاه حال بیمه شدگان بود.
وی، مبلغ کل بدهی این سازمان به مراکز دانشگاهی قزوین را 230 میلیارد ریال از سال گذشته اعلام کرد و گفت: در هر زمانی که دولت اعتبارات لازم را تخصیص دهد این بدهی که مربوط به سال گذشته است، تسویه خواهد شد.
بهرامی با بیان اینکه در چارچوب توافق بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی 70 درصد هزینه ها به صورت علی الحساب پرداخت می شود، ادامه داد: در سال جاری تلاش شده است بیماران بستری در مراکز دانشگاهی هزینه ای مازاد بر هزینه فرانشیز به آنها تحمیل نشود.
وی اظهار داشت: درباره پرداختی بیمه سلامت به بیمارستان های خصوصی هم یک تفاهم نامه وجود دارد که اگر توسط بیمارستان های خصوصی اجرا شود پرداخت های ما به آنها هم به روز خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت قزوین در ادامه تعداد بیماران خاص تحت پوشش این سازمان را در قزوین بیش از 700 نفر اعلام کرد و گفت: سالانه 110میلیارد ریال برای هزینه های درمانی این بیماران توسط سازمان بیمه سلامت پرداخته می شود.
بهرامی اظهار داشت: بیماران خاص برای خدمات بستری هیچ هزینه ای نمی پردازند و تمام این هزینه ها به طور مستقیم از طریق دولت پرداخت می شود.
وی گفت: درباره این بیماران هیچ دارویی از تعهدات ما کم نشده و حتی حجم زیادی از داروها نیز وارد تعهدات ما شد اما تنها مشکل درباره این بیماران اصرار برخی از آنها و پزشکان به استفاده از داروی خارجی است که مابه التفاوت داروی داخلی و خارجی در تعهد بیمه نیست.
بهرامی افزود: تنها مابه التفاوت داروهایی توسط این سازمان پرداخت می شود که تولید مشابه آن در داخل وجود نداشته باشد.
این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه بیمه سلامت تا چه حد از هزینه های درمان ناباروری را می پردازد،گفت: این سازمان هزینه درمان های اولیه شامل جراحی اولیه، لاپاراسکوپی، آزمایش های هورمونی و سونوگرافی های خاص را می پردازد اما سایر هزینه ها از جمله لقاح مصنوعی و گیفت و زیفت جزو هزینه های مکمل بوده و در تعهد هیچ یک از سازمان های بیمه گر نیست.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.