به گزارش ایرنا، در این طرح ملی که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه بخ مناسبت ماه محرم در سراسر کشور به اجرا درآمد، هیات های مذهبی گردهم آمده و ندای لبیک یا حسین(ع) سردادند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تجمع پر شور عزاداران حسینی مصادف با دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به صحرای کربلا در امامزادگان شاخص استان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مجیدی افزود: این سوگواره با هدف اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) و تقویت بصیرت و معرفت عزاداران و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.
وی گفت:این آیین به صورت شاخص در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، امامزاده چهار انبیاء ، امامزاده اسماعیل ، امامزاده حلیمه خاتون ، امامزاده سلطان سید محمد و امامزاده آمنه خاتون شهر قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مجیدی با بیان اینکه این مراسم همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا و به منظور پاسخ گویی به ندای یاری طلبی ابا عبد الله الحسین (ع)برگزار شد، اظهار داشت: سینه زنی ، سخنرانی ، مداحی و ذکر منقبت و منزلت امام حسین (ع) و یاران با وفایش از دیگر برنامه های این همایش است.
در این مراسم معنوی عزاداران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابتدا زیارت عاشورا قرائت کرده و یکی از مداحان اهل بیت به مداحی پرداخت و عزاداران حسینی در غم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.