به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی سه شنبه شب با حضور در اولین ویژه برنامه ماه محرم با عنوان نوای کاروان که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) میراث ‌دار اسلام، قرآن، نبوت، ولایت و امامت هستند.
وی اظهار داشت: در لشگر اباعبدالله الحسین (ع) کودکان، زنان، نوجوانان، جوانان و افراد مسن نقش آفرینی کردند و به همین خاطر قیام آن حضرت همه انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.
امام جمعه قزوین با تشریح مهم ترین پیام قیام امام حسین (ع)،گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین پیام قیام اباعبدالله (ع) محسوب می‌شود و بر اساس اراده ایشان منکر در هم کوبیده شد و معروف جان تازه گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بزرگ‌ترین معروف در عالم امامت و ولایت است و بزرگ‌ترین منکر جریاناتی هستند که در مقابل امامت و ولایت قرار می‌گیرند و مانع از اجرای احکام الهی توسط امام می‌شوند.
وی در خصوص نحوه عزاداری در ایام محرم نیز گفت: هر چیزی که ما را از اسلام ناب و فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) دور کند، با فلسفه قیام حضرت و نهضت تربیتی، آموزشی، سیاسی و حماسی عاشورا منافات دارد و می‌باید در این حوزه حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.
آیت‌الله عابدینی اهتمام به برپایی نماز ظهر عاشورا را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: همه می‌دانیم اباعبدالله الحسین (ع) ظهر عاشورا به نماز ایستاد و برخی از اعضای لشگریان ایشان خودشان را سپر کردند تا حضرت مورد اثابت تیرهای دشمن قرار نگیرد و برخی در این مسیر به شهادت رسیدند.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: وقتی از این موضوع مهم آگاهی و اطلاع داریم موظف هستیم هر برنامه دیگری را در ظهر عاشورا کنار گذاشته و اقامه نماز را در اولویت قرار دهیم و در این راستا از حضرت تبعیت و پیروی کنیم.
وی همچنین گفت: نباید از مردم گلایه کنیم بلکه باید کارهای تبلیغی را به خوبی و با جدیت انجام دهیم و کلام و پیام امام حسین (ع) را به درستی به همه آحاد جامعه منتقل نماییم و بدانیم اگر پیام حضرت به درستی منتقل شود، آحاد جامعه آن را پذیرفته و در مسیر درست حرکت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بی وفایی مردم کوفه با فرستاده امام زمان خود،اظهار داشت: برخلاف رفتار و بی وفایی مردم کوفه به فرستاده امام حسین (ع)، امروز مردم ما قدردان دین و حامی رهبر خود هستند و ان‌شاءالله با ظهور امام زمان (عج) شاهد تحقق عدالت الهی در عالم باشیم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.