به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکتر محمدرضا مدبر افزود:متوفی روز 15شهریورماه در اثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینای قزوین بستری و پس از اقدامات درمانی و تلاش هایی که برای نجات جان وی انجام شد پس از 2 روز مرگ مغزی وی توسط پزشکان اعضای تیم پیوند معاونت درمان تایید شد.
وی اضافه کرد:با تایید مرگ مغزی بیمار، خانواده وی برای اهدای اعضاء اعلام رضایت کرده و پیکرش، روز 18 شهریور برای انجام اقدامات اهدای عضو به بیماران نیازمند، به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.
مدبر افزود:این پنجمین اهدای عضو در قزوین در سال جاری بوده است.
بر اساس برخی گزارش ها، سالانه سه هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که از بین آنها 750 نفر با اهدای عضو موافقت می کنند.
در قزوین نیز سالانه به طور میانگین حدود 30 نفر دچار مرگ مغزی می شوند که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در صورتی که تنها اعضای 50 درصد این افراد اهدا شود، گام بزرگی در جهت کاهش تعداد بیماران در انتظار عضو برداشته خواهد شد.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب قابل پیوند است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.