به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین عصر دوشنبه در این مراسم تقویت نهادهای مدنی را راهکاری موثر برای توسعه دانست و گفت: سندیکاهای صنفی هم یکی از همین نهادهای مدنی هستند که در کنار یکدیگر ضمن درک مشکلات، برای حل آنها نیز گام برمی دارند.
اکبر اسکندرنژاد، اتحادیه چاپخانه داران را نیز یکی از همین نهادهای مدنی برشمرد و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند برخی از مسایل را حل و فصل کند و تنها راه برون رفت از این وضعیت نیز حرکت به سمت تقویت نهادهای مدنی است تا بخشی از مشکلات دولتی به دوش اعضا پیاده شود.
رییس اتحادیه چاپخانه داران قزوین نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تشکیل این اتحادیه، اظهار داشت: از نیمه دوم دهه هشتاد با احساس نیاز به اتحادیه مستقل چاپخانه داران، خانواده صنعت چاپ استان اتحادیه را تاسیس کرد که بعد از هشت سال همواره دفاع از حقوق صنفی صاحبان این صنعت را برعهده داشته است.
اصغر کریمی یادآور شد: با وجود آن که چاپخانه های قزوین هم از نظر نیروی فنی و هم تجهیزات پیشرفته روند صعودی را طی کرده اما متاسفانه ادارات و سازمان های دولتی استان در موارد زیادی سفارشات چاپی خود را به سایر استان می دهند.
وی همچنین به عدم تعامل بین کانون های تبلیغاتی و چاپخانه داران استان اشاره و اضافه کرد: این کانون ها که بدون پروانه کار و عدم واریزی مالیات بر ارزش افزوده کار می‌کنند سفارش های خود را به تهران می برند در حالی که می توان با ارایه کارهای خود به چاپخانه های استان زمینه شکوفایی این صنعت را در منطقه فراهم می کنند.
در پایان این مراسم از محمد علی نیا و هاشم نیساریان مدیران شرکت چاپ هنر، رحیم خمسه مدیر چاپخانه بهاران و همچنین فعالان عرصه چاپ شامل سید شجاع الدین مجابی مدیر چاپ المهدی و علی اصغر رضایی از چاپخانه حافظ مورد تجلیل قرار گرفتند.
در بخش کارکنان صنعت چاپ نیز مهدی غیاثوند از چاپ المهدی، حسین بلوری از چاپ سوره، باقر علیمردانی از چاپ اتحاد، سهراب علیزاده از چاپ نگین، عیسی عباسی از چاپ هنر، عیسی مجاوری از چاپ البرز، محمد پورخانی از چاپ حافظ، اکبر مقصودی از چاپ عارف، ابوالقاسم آبسالان از چاپ عباسی و الهام کیهانی مسئول دفتر اتحادیه چاپخانه داران قزوین مورد تقدیر قرار گرفتند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.