به گزارش ایرنا، مانور بازگشایی مدارس مقطع متوسطه قزوین روز دوشنبه و طی مراسمی با نواخته شدن صدای زنگ از سوی سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و به میزبانی دبیرستان فاطمیه قزوین برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: همه ما باید بدانیم آغاز سال تحصیلی تنها در آغاز یک سال جدید معنی پیدا نمی کند بلکه شروع یک تحول و نگرش جدید است تا از یک نواخت بودن دور باشیم.
سالار قاسمی ادامه داد: یک نواختی دلیل اصلی سستی و از بین رفتن ایده های نو است در حالی که یک دانش آموز باید در طول سال تحصیلی ضمن بهره مندی از سلامت و نشاط کافی،
گام های اساسی را برای موفقیت و خلق ایده ها و خلاقیت ها بردارد.
این مسئول اضافه کرد: زنگ امید باید آغازگر زنگ زدایی در تفکرات و نگرش مسئولان، دبیران، دانش آموزان و اولیا باشد تا با بهره مندی از ایده های نو بتوانند موانع و مشکلات را از میان برداشته و دانش آموزان نیز بدانند ایمان و اراده تنها رمز موفقیت آنان در این راه است.
قاسمی با بیان اینکه امسال را باید با شعار تحول جهانی آغاز کنیم، تاکید کرد: این بدان معنی است که تحول در تمام امور نسبت به موفقیت، جلوگیری از افکار ناکارآمد و در نهایت دور کردن فضای کسل کننده و بی روح معنی می یابد.
وی خطاب به دبیران و مسئولان اجرایی مدارس گفت: شما باید تلاش کنید تا فضایی با نشاط تربیتی برای دانش آموزان ایجاد کنید زیرا اگر حال مدارس ما خوب نباشد دیگر نمی توانیم از جامعه توقع نشاط و شادابی را داشته باشیم.
به گفته قاسمی، نشاط تربیتی باعث جلوگیری از سخت گیری های بی دلیل و بی مورد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم، افزود: این ماه فرصت مناسبی برای حضور در مکتب حسینی (ع) و سیره فاطمی (س) است تا بتوانیم فرزندانی شایسته را تحویل جامعه دهیم.
9905/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.