به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی در قزوین افزود: امروز کسی نمی تواند منکر نقش و اهمیت اوقات فراغت در تربیت اجتماعی دانش آموزان باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: می توان با نگاه بلند مدت و برنامه ریزی شده در حوزه اوقات فراغت، آینده درخشانی را به منظور یک زندگی سعادتمند برای دانش آموزان رقم زد.
وی با بیان اینکه این برنامه ها می تواند موجب شادی و فرح و نشاط در زندگی شود، اضافه کرد: رویکرد نظام تعلیم و تربیت بیشتر به فعالیت های تربیتی و گروهی برای تمرین مهارت ها در عرصه های مختلف زندگی باید سوق پیدا کند.
کاظمی اظهار داشت: دسترسی به مسایل علمی به راحتی میسر است اما کسب موفقیت در عرصه های مختلف زندگی بسیار اهمیت دارد و از طریق همین گونه برنامه ها به دست می آید.
این مسئول یادآور شد: برنامه های اوقات فراغت در تابستان پایان نمی یابد بلکه شروع و پایان یک دوره اوقات فراغت است و اتفاقا دوره جدید آن با شروع مهرماه و فعالیت معلمان آغاز می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا برای جهت دهی به برنامه های اوقات فراغت، 2 ساعت از برنامه درس ملی در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول آزاد خواهد بود.
وی با بیان اینکه شعار ما در اوقات فراغت حمایت از کالای ایرانی و تعلیم و تربیت تمام ساعتی است،افزود: 100 برنامه فرهنگی و پرورشی در سال جاری با محورهای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی، نماز و مهارت‌ های دانش‌آموزان و افزایش فضای امید و نشاط در مدارس پیش بینی شده که در اختیار استان ها قرار می گیرد.
این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت اردوگاه دانش آموزی یانس آباد در قزوین گفت: این اردوگاه ها بهترین بستر برای فعالیت های اقامتی، فرهنگی و تفریحی برای معلمان و دانش آموزان به شمار می رود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: اردوگاه قزوین قابلیت تبدیل شدن به اردوگاه کشوری و مرکزیت فعالیت های فرهنگی را دارد و آمادگی داریم به میزان وسع خود زیرساخت های آن را گسترش دهیم.
ویدر ادامه با اشاره به برپایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین در مهرماه امسال، افزود: این گونه برنامه ها یکی از بهترین اقدامات در ترویج و گسترش گفتمان های ارزشی و ایثار و شهادت هستند که باید زمینه آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان را با آنها فراهم کرد.
تابستان امسال 33 هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانی در سراسر کشور تشکیل شد که سهم قزوین از این پایگاه ها 380 مورد بوده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.