به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، فرهاد غفاری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: طبق فصل نهم قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 ، قضات محاکم می توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط لازم و قانونی از مجازات‌های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.
وی اضافه کرد: سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از جمله سیاست‌های اصلی قوه قضاییه است که در سال های گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.
این مسئول یادآور شد: قضات به پشتوانه قانونی این سیاست می توانند در برخی از جرائم و برای برخی مجرمان از مجازات‌هایی استفاده کنند که هم امکان اصلاح مجرم وجود داشته باشد و هم جامعه از آن مجازات منتفع شود.
غفاری با بیان اینکه دادگستری کل استان قزوین با توجه به این سیاست گام‌های خوب و موثری با صدور احکام جایگزین حبس برداشته است ادامه داد: به عنوان مثال پدری که به اتهام کودک آزاری به تحمل 6 ماه حبس محکوم شده بود به علت ابراز ندامت و حسن سابقه، نداشتن سابقه کیفری و اوضاع و احوال فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.
رییس حوزه قضایی بخش دشتابی گفت: در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس فرد محکوم را به شرکت در کلاس های کنترل خشم در مراکز مشاوره ای معتبر با نظارت اداره کل بهزیستی به مدت 80 ساعت، مطالعه کتاب های پرورشی، تربیت و مراقبت از کودکان و نوجوان و کتاب مهارت های زندگی ویژه والدین مکلف کردیم.
وی افزود:این فرد همچنین باید خلاصه این دوره را در 30 صفحه، به علاوه 20 حدیث از ائمه اطهار(ع) راجع به رفتار با فرزند و نحوه تربیت کردن به واحد اجرای احکام دادگستری ارائه کند.
بخش دشتابی با مرکزیت شهر ارداق از توابع شهرستان بویین زهرا است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.