محمد علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد حادثه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارقام هیچ تغییری نکرده است.
وی اظهار داشت: بخش صنعت با 18 مورد و کارگاه های ساختمانی با 13 مورد بیشترین میزان حادثه ناشی از کار استان را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.
علیخانی با اشاره به بیشترین عامل وقوع حوادث ناشی ار کار در استان،گفت: سقوط و لغزش از سطح در محل کار با 46 درصد بیشترین عامل ایجاد سانحه از کار در قزوین به شمار می رود در صورتی که همین عامل در سال گذشته 38 درصد از عوامل حوادث را به خود اختصاص داده بود.
این مسئول اضافه کرد: 68 درصد سن آسیب دیدگان مربوط به حوادث ناشی از کار بین 25 تا 40 سال است.
رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین همچنین گفت: میزان کارگران فوتی پنج ماهه سال گذشته 10مورد بود که امسال این رقم به 9 کشته رسیده که نشانگر کاهش 10درصدی است.
علیخانی افزود: حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته با افزایش 2 نفر فوتی متاسفانه در این بخش افزایش آمار را نشان می دهد.
رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 45 درصد وقوع حوادث به علت عدم نظارت های کارفرمایان در کارگاه های مختلف در رعایت اصول ایمنی کارگران رخ داده که بیشترین علت وقوع حادثه بوده است و در رتبه های بعدی بی احتیاطی کارگران با 30 درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با 25 درصد قرار داد.
علیخانی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی کارگران در کارگاه های مشمول قانون کارگفت: هفت کارگاه ساختمانی از ابتدای سال جاری تاکنون با دستور مراجع قضایی به علت عدم رعایت اصول ایمنی مهر و موم شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به شکل مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان این اداره کل بازدید می شود و اگراصول ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج کارفرما متخلف در جهت عدم رعایت ایمنی کار به دادگاه احظار شده اند که در حدود 2میلیاردو 500 میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.
رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طی سال جاری چهار هزار و 500 مورد بازرسی از کارگاه های مختلف مشمول قانون کار از جمله کارگاهای کشاورزی، خدمات، صنعت، ساختمانی و صنوف انجام شده است.
علیخانی خاطر نشان کرد: کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت qibazrasi.ir از آخرین آیین نامه های اصول ایمنی کار مطلع شوند.
در استان قزوین 16هزار کارگاه فعال مشمول قوانین کار وجود دارد که 165هزار کارگر در آنها مشغول فعالیت هستند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.