به گزارش ایرنا، عرضه مستقیم و بدون واسطه پسته به بازرگانان و خریداران، ایجاد زمینه آشنایی باغداران با روش های نوین نگهداری این محصول، حرکت در جهت توانمند سازی باغداران، توسعه گردشگری و صنایع دستی، انتقال تجربیات و آموزش های لازم به باغداران و کمک به توسعه محصول پسته از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره پسته در شهرستان ‌بویین ‌زهرا برای چهارمین سال متوالی نشان دهنده توانمندی مردم این شهرستان‌ در زمینه تولید محصول ارزشمند پسته است .
محمد علی حضرتی افزود: با اطمینان می‌ توان گفت که گردشکری این شهرستان به دلیل مشارکت بالای مردم در آینده متحول خواهد شد و می تواند ظرفیت های اقتصادی شهرستان را افزایش دهد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به برگزاری رشته ورزشی چوگان در این شهرستان افزود: چوگان یکی از ظرفیت‌های جذاب و مهم گردشگری است که با قدمت سه هزار ساله می تواند نقش موثری در توسعه ظرفیت های گردشگری شهرستان ایفا کند.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، غرفه های صنایع دستی و گردشگری و عرضه مستقیم محصول پسته توسط تولیدکنندگان دایر شده است.
بوئین زهرا 6 هزار هکتار باغ پسته دارد که سه هزار و 500 هکتار آن بارور است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.