به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سعید جهانگیری افزود: با توجه به اینکه قطعی برق موجب از کار افتادن چراغ های راهنمایی می شود این مساله مشکلاتی را برای کنترل ترافیک در هنگام خاموشی ها ایجاد می کند.
این مسئول شهری با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی در دستور کار این سازمان قرار گرفته، اضافه کرد: با انجام این طرح و با قطعی برق، چراغ های راهنمایی سطح شهر فعال بوده و در کنترل ترافیک تقاطع ها نیز مشکلی ایجاد نمی شود.
جهانگیری یادآور شد: به همین منظور و به صورت آزمایشی، استفاده از سلول های خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی تقاطع امیرکبیر و حکیم کار گذاشته می شود تا در صورت دستیابی به نتایح مثبت، سایر چراغ های راهنمایی سطح شهر قزوین به سولارهای خورشیدی مجهز شوند.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، انتظار می رود با اجرای این پروژه و همزمان با قطعی برق، به ویژه در فصل تابستان دیگر مشکلی در کنترل ترافیک تقاطع های سطح شهر وجود نداشته باشد.
جهانگیری در پایان اظهار داشت: 52 چراغ راهنمایی در تقاطع های سطح شهر قزوین وجود دارد که در صورت موفقیت پروژه یاد شده، تمامی آنها به سولار خورشیدی مجهز می شوند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.